@article { author = {Hamidi, Homayon and Sarfarazi, Mehrzad}, title = {Globalization and Human Resources Management}, journal = {Strategic Studies of public policy}, volume = {1}, number = {1}, pages = {1-48}, year = {2010}, publisher = {Center of Strategic Studies}, issn = {2538-5038}, eissn = {2538-4929}, doi = {}, abstract = {Globalization has been changed the relation among countries and government as a torrential wave, and has speedily created complicated links among human culture and societies. What is as central effective element in this situation is paying attention to human elements and components. In Iran, the key for planning and implementing desirable management and development program is development and management of strategic human resources. At current paper, while the various dimensions of globalization and definition of human resources management is introduced, the challenges rooted from this phenomenon in human resources management would be examined and then, the capacity making a the age of globalization would be explained as much as possible.}, keywords = {globalization,Dimensions of Globalization,Management of Human Resources,the strategy of Human Resources and Innovation development of Human Resources}, title_fa = {جهانی شدن و مدیریت منابع انسانی}, abstract_fa = {جهانی شدن به‌صورت یک موج توفنده، روابط و مناسبات کشورها و دولت‌ها را دگرگون ساخته و با سرعت، پیوندهای پیچیده‌ای بین فرهنگ ها و جوامع بشری ایجاد کرده است. آنچه در این شرایط به‌عنوان عنصر محوری تاثیرگذار و تاثیرپذیر مطرح می‌شود، توجه به عناصر و مؤلفه‌های انسانی است. در ایران کلید طراحی و اجرای برنامه‌های توسعه و مدیریت مطلوب، توسعه و مدیریت منابع انسانی استراتژیک است. در این مقاله ضمن شناسایی ابعاد مختلف جهانی شدن و تعریف مدیریت منابع انسانی، چالش‌های ناشی از این پدیده در زمینه مدیریت منابع انسانی، مورد بررسی و مداقّه واقع و در ادامه تا حد امکان سعی شده تا ظرفیت‌سازی در عصر جهانی شدن تبیین و ارائه گردد.}, keywords_fa = {جهانی شدن,ابعاد جهانی شدن,مدیریت منابع انسانی,استراتژی مدیریت منابع انسانی و نوآوری در توسعه منابع انسانی}, url = {https://sspp.iranjournals.ir/article_626.html}, eprint = {https://sspp.iranjournals.ir/article_626_edb1827e2f0139064ee2eccb4fd2107b.pdf} } @article { author = {Rahman zadeh, Seyed Ali}, title = {Functions of Virtual Social Network In Globalization Period}, journal = {Strategic Studies of public policy}, volume = {1}, number = {1}, pages = {49-78}, year = {2010}, publisher = {Center of Strategic Studies}, issn = {2538-5038}, eissn = {2538-4929}, doi = {}, abstract = {Globalization az an avoidable process has been started since19th and20th centuries.It has had some non_stop undulating ,except  among world war one& two. Firstly this process got success in economic dimension,but then gradually came into other aspects. This article analyzes the role of virtual social network in globalization period,then elaborates the concepts of globalization,communicative action  , participation of  effective relation,informative an communicative networks , virtual social network and globalization}, keywords = {globalization,Communicative action,Participation,effective relation,communicative e and informative networks,virtual social networks}, title_fa = {کارکرد شبکه های اجتماعی مجازی در عصر جهانی شدن}, abstract_fa = {جهانی شدن فرایندی است اجتناب‌ناپذیر که از قرن نوزدهم و بیستم شروع شده و همراه با فراز و نشیب‌هایی که هیچ‌گاه به‌جز دوران جنگ های جهانی اول و دوم متوقف نشده، به تکامل خود ادامه داده است. این فرایند در طول مسیر خود ابتدا در بعد اقتصادی موفق بوده ولی کم کم به سایر ابعاد نیز گسترش یافته است. این مقاله در راستای تبیین نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی درعصر جهانی شدن نخست به طرح موضوع پرداخته و سپس مفاهیم جهانی‌شدن[1]، کنش ارتباطی، مشارکت ارتباط مؤثر، شبکه‏های اطلاعاتی و ارتباطی، شبکه‌های اجتماعی مجازی را توصیف و در ادامه ارتباط شبکه‌های اجتماعی مجازی با جهانی شدن را  تشریح نموده است. [1] Globalization}, keywords_fa = {جهانی¬شدن,کنش ارتباطی,مشارکت,ارتباط مؤثر,شبکه‏های اطلاعاتی و ارتباطی و شبکه¬های اجتماعی مجازی}, url = {https://sspp.iranjournals.ir/article_627.html}, eprint = {https://sspp.iranjournals.ir/article_627_1dcf85d5c7dae04cbfa2b33171ff6d90.pdf} } @article { author = {Kavousy, Esmaeil and Ahmadi, Fakhrodin}, title = {Globalization, Training and Development of Human Resources (Adaptive Comparison of 62 countries of world(}, journal = {Strategic Studies of public policy}, volume = {1}, number = {1}, pages = {79-108}, year = {2010}, publisher = {Center of Strategic Studies}, issn = {2538-5038}, eissn = {2538-4929}, doi = {}, abstract = {Developing human resources is among significant issues of today’s circles of management and economic scholars. At present article, first the human development and its indices under 3 elements of training, life expectancy and gross domestic product are discussed, then given the data concerning ranking of countries in terms of globalization and human development indices released from international institute of A.T.Kearney and U.N.as well as by using statistical software of STATGRAF, Spearman correlation has been calculated, then the rate of cohesion between two said variables has been calculated (R=/76) which shows close relation and human resources development indices. It means the more moving of countries towards globalization, the more successful they are.}, keywords = {globalization,Training,Developing Human Resources,life Expectancy and Gross Domestic Product}, title_fa = {جهانی شدن و توسعه منابع انسانی (مقایسه تطبیقی 62 کشور جهان)}, abstract_fa = {توسعه منابع انسانی از جمله مباحث مهم امروز محافل علمای اقتصاد و مدیریت است. در این مقاله نخست به تعریف توسعه انسانی و شاخص‌های مربوط به آن تحت سه مؤلفه: آموزش، امید به زندگی و تولید ناخالص سرانه داخلی پرداخته و در ادامه با توجه به داده‌های مربوط به رتبه‌بندی کشورها از لحاظ شاخص جهانی شدن[1] و شاخص توسعه انسانی[2] ( (HDIمنتشره از سوی مؤسسه بین‌المللی (A.T.Kearney) و سازمان ملل(UN) و با استفاده از نرم افزار آماری «STATGRAF» ضریب همبستگی اسپیرمن محاسبه گردیده سپس شدت همبستگی بین دو متغیر فوق محاسبه شده (%76R=) که نشان می‌دهد ارتباط تنگاتنگی بین شاخص جهانی شدن و توسعه منابع انسانی وجود دارد. یعنی به هر میزان کشورها در جهت جهانی شدن گام بردارند، در توسعه منابع انسانی موفق‌تر می باشند. [1] Global zation Index [2] Human Development Index}, keywords_fa = {جهانی شدن,آموزش,توسعه منابع انسانی,امید به زندگی}, url = {https://sspp.iranjournals.ir/article_628.html}, eprint = {https://sspp.iranjournals.ir/article_628_b5f506835f3b561a33532f307fae33b6.pdf} } @article { author = {Motlagh, Masomeh and Jafari Gholnesaei, Neda}, title = {Review the phenomenon of globalization at the realm of education at the age of Information}, journal = {Strategic Studies of public policy}, volume = {1}, number = {1}, pages = {109-124}, year = {2010}, publisher = {Center of Strategic Studies}, issn = {2538-5038}, eissn = {2538-4929}, doi = {}, abstract = {Establishment and blossoming human civilizations based on natural needs of societies has been growing during the history of human life. And their collapsing was sob ordinate the necessity of same growth and evolution. In today’s world, it is believed that global thinking is necessary and such thinking should be fulfilled locally. This trend could be considered as domestically making the global thinking. Like many of world – wide phenomena the globalization has drown attentions. One of the fields that globalization is materialized in it speedily is learning field and specially education field which reviews the potential talents of student and precisely evaluates their preparedness for learning and responsibility taking in the society. The current paper, reviews the globalization phenomenon at the field of education at information age.}, keywords = {globalization,learning,education,Information,age}, title_fa = {بررسی پدیده جهانی شدن در عرصه‌ آموزش و پرورش در عصر اطلاعات}, abstract_fa = {در طول تاریخ زندگی انسان ایجاد و شکوفایی تمدن‌های بشری بر اساس نیاز طبیعی جوامع در حال رشد بوده و افول و اضمحلال آنها نیز معمولاً تابع ضرورت همان رشد و تکامل بوده است. در دنیای امروز عقیده بر این است که باید تفکر جهانی داشت و به صورت محلی این تفکرات جهانی را پیاده کرد. این امر می‌تواند به معنای بومی‌سازی تفکرات و اندیشه‌های جهانی نیز تلقی شود. جهانی شدن همانند بسیاری از پدیده‌های جهان‌شمول در اغلب حوزه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. یکی از حیطه‌هایی که جهانی شدن در آن به سرعت در حال پیاده شدن است، یادگیری و به طور اخص آموزش و پرورش است که به شناخت استعدادهای بالقوه‌ دانش‌آموزان و ارزیابی دقیق آمادگی آنان برای یادگیری و مسئولیت‌پذیری در جامعه می‌پردازد. مقاله‌ حاضر در نظر دارد به بررسی پدیده‌های جهانی شدن در عرصه‌ آموزش و پرورش در عصر اطلاعات بپردازد.}, keywords_fa = {جهانی شدن,یادگیری,آموزش و پرورش و عصر اطلاعات}, url = {https://sspp.iranjournals.ir/article_629.html}, eprint = {https://sspp.iranjournals.ir/article_629_1504293e02da17029f2e0b16f4064ee9.pdf} } @article { author = {Yazdanizadeh, Mohsen and Habibi, Naser}, title = {Paradigm of globalization and role as well as share of the I.R. of Iran on it}, journal = {Strategic Studies of public policy}, volume = {1}, number = {1}, pages = {125-152}, year = {2010}, publisher = {Center of Strategic Studies}, issn = {2538-5038}, eissn = {2538-4929}, doi = {}, abstract = {There is no opposition on this issue that during recent decades, convergent events have been happened across the world and a very different future is waiting human being. All world’s scholars and intellectuals regardless of their views and attitudes agree on this reality and evidences clearly show that a new situation is ongoing. Also a type of change and striking transformation in global relation and laws and its related obligations is on the process of happing. After explaining paradigm theory and adaptation the conditions and exist ant features in global relation with paradigm concept, feature striking changes, this paper introduces a precise definition of paradigm. This paper aims to show that in globalization paradigm, other laws and regulation appropriate to its conditions and capacities resulted from the occurrence of said paradigm would be established at international level.}, keywords = {paradigm,globalization,Foresight and Developments}, title_fa = {پارادایم جهانی شدن و سهم و نقش جمهوری اسلامی ایران در آن}, abstract_fa = {در این موضوع که دهه‌های اخیر تحولات و رخدادهای همگرایانه‌ای در سطح جهان به‌وقوع پیوسته و آینده‌ای بسیار متمایز و متفاوت از گذشته و امروز را، فراروی بشریت قرارداده، هیچ اختلاف‌نظری نیست وکلیة‌متفکرین واندیشمندان‌جهان‌باهرنگاه و گرایشی بر آن اتفاق‌نظر دارند و قرائن و شواهد موجود نیز به‌خوبی نشان می‌دهند که وضعیت جدیدی در راه‌است ونوعی تغییرودگرگونی‌شگرف وبنیادینی درمناسبات‌وقوانین جهانی و الزامات مرتبط با آن در حال اتفاق افتادن است که در این مقاله پس از تبیین تئوری پارادایم و انطباق شرایط و خصوصیات موجود در مناسبات جهانی با مفهوم پارادایم، تغییرات شگرف آینده، تعریف مصداقی دقیقی از پارادایم جهانی‌شدن معرفی می‌شود. این مقاله برآنست تا نشان دهد در پارادایم جهانی‌شدن، قوانین و مقررات دیگری متناسب با مقتضیات خاص خود وضع و ابعاد و ظرفیت‌های جدیدی ناشی از وقوع پارادایم مذکور در سطح بین‌المللی ایجاد خواهد شد}, keywords_fa = {پارادایم,جهانی شدن,آینده¬نگری و تحولات}, url = {https://sspp.iranjournals.ir/article_630.html}, eprint = {https://sspp.iranjournals.ir/article_630_838de11abbf0db3037a4adbf7f9555ec.pdf} } @article { author = {Sabori Khosro shahi, Habib}, title = {Education In Globalization Period:Challenges And Needed Strategies To Face on}, journal = {Strategic Studies of public policy}, volume = {1}, number = {1}, pages = {153-196}, year = {2010}, publisher = {Center of Strategic Studies}, issn = {2538-5038}, eissn = {2538-4929}, doi = {}, abstract = {The phenomenon "Globalization" is one of the most controversial issues of world today. This term plays a main role in decision_making and human economic,social and cultural activities. It also vanishes geographical boundaries and complicates nations' profits,more than before. In addition, it leads to exchange human thoughts and knowledge as well as goods and services, easier and more boundless than past.    This research is applied by Librarian Methods via sholars' ideas about education and globalization.The result_ which is released by effectional attitudes of globalization on Iranian Education and also the most probable challenges of education system will face on it in future_  shows that it canbe defeated further challenges by desired article and effective educational strategies,mentioned in this article}, keywords = {globalization,education,Iranian educational challenges}, title_fa = {آموزش و پرورش در عصر جهانی شدن؛ چالش¬ها و راهبردهای مواجهه با آن}, abstract_fa = {پدیده جهانی‌شدن از بحث‌برانگیزترین مسایل روز جهان به‌شمار می‌رود. پدیده‌ای که در تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انسان‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای داشته و مرزهای جغرافیایی را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد، منافع مردم و کشورها را بیش‌از پیش به‌هم تنیده ‌کرده و علاوه بر کالا وخدمات، افکار و دانش بشری را نیز آسانتر و بی‌حد و مرزتر از گذشته مبادله می‌کند. پژوهش حاضر به‌روش کتابخانه‌ای و با استفاده از آرا و نظریات دانشمندان در زمینه آموزش و پرورش و جهانی شدن انجام شده است. نتایج تحقیقات به‌دست آمده در مورد نحوة تأثیرگذاری «جهانی‌شدن» بر آموزش و پرورش ایران و عمده‌‌ترین چالش‌های احتمالی که نظام آموزش و پرورش ما در آینده با آن روبه‌رو است، نشان می‌دهد با اتخاد راهبردهای آموزشی مطلوب و مؤثر که در این مقاله به آن اشاره می‌شود، می‌توان بر چالش‌های پیش‌رو فایق آمد}, keywords_fa = {جهانی شدن,آموزش و پرورش,چالش¬ های آموزش و پرورش ایران}, url = {https://sspp.iranjournals.ir/article_631.html}, eprint = {https://sspp.iranjournals.ir/article_631_312879ddb971c904c93e0eb296eef63f.pdf} } @article { author = {Masodi, Ramin}, title = {The Dynamics of Cultural Globalization, The myths of cultural globalization}, journal = {Strategic Studies of public policy}, volume = {1}, number = {1}, pages = {197-213}, year = {2010}, publisher = {Center of Strategic Studies}, issn = {2538-5038}, eissn = {2538-4929}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {پویایی فرهنگی جهانی شدن، اسطوره‌های فرهنگی جهانی شدن}, abstract_fa = {دوسناریوی قدرت مند در زمینه گفتمان عمومی پیامدهای فرهنگی جهانی شدن حکم فرماست.یکی ازآن‌ها سناریوی بسیارشایع ای است که جهانی شدن را به عنوان یکسان سازی فرهنگی معرفی می‌کند.(به طور مثال تئوری بنیامین باربر[1]به عنوان مک ورلد در مقابل جهاد[2]).در این سناریو جوامع ای که به لحاظ فرهنگی درجهان متفاوت اند،توسط کالاها،رسانه (ها)،ایده‌ها ونهادهای جهانی مورد تاخت وتاز قرار می‌گیرند [1] Benjamin Barber Mc world vs Jihad [2] این تئوری بر این اعتقاد است که باورهای سنتی  ومحلی (جهاد) درمقابل نشانه‌ها وعوامل جهانی شدن( مک ورلد) ایستادگی می کنند.اگرچه جهاد یک لغت بابارمعنایی بسیار مهم در فرهنگ خاص اسلامی است،اما باربر آن را به تمامی فرآیندها،ابزارها ورفتارهای مقابل کننده در برابر جهانی شدن به کاربرده است که این خود جای بحث بسیار دارد(توضیح مترجم)         }, keywords_fa = {پویایی فرهنگی,اسطوره‌های فرهنگی}, url = {https://sspp.iranjournals.ir/article_632.html}, eprint = {https://sspp.iranjournals.ir/article_632_48d63ccdd7113ffac9e9b0c4f2275adc.pdf} }