@article { author = {}, title = {Globalization and The Electronic Public Relations in the Iranian Government Organizations}, journal = {Strategic Studies of public policy}, volume = {3}, number = {9}, pages = {153-180}, year = {2013}, publisher = {Center of Strategic Studies}, issn = {2538-5038}, eissn = {2538-4929}, doi = {}, abstract = {In this research we try to answer the question that how globalization process can impacts on the electronic public relations in the Iranian government organizations. We first review the existing literature followed by establishing a theoretical framework of this topic considering all psychological, economic, and strategic factors that shape up the electronic public relations process which has been already investigated by the public relations office of the City of Tehran. In this research our method is based on practical objectives and some field surveys and their corresponding analytical processing methods. This survey includes all the public relation managers of the city of Tehran and the 184 people that have responded to the questionnaire form. Due to statistical limitations of this survey and limited number of participants the number of samples is the same as the total number of the community. For an accurate analysis of this data we use average, percentage of abundance, X2, and Friedman trial methods. At the end, considering the Friedman’s method of ranking various elements of electronic public relations in government organizations, we offer strategic suggestions based on the recent expansion of the world globalization.}, keywords = {globalization,public relation office,electronic public relations,Government,psychological factors,economic factors,Strategic Management,structural factors}, title_fa = {بررسی جایگاه و تحولات فرهنگ در فرآیند جهانی¬شدن}, abstract_fa = {پدیده‌ی چند بُعدی جهانی‌شدن که به عنوان مهم‌ترین عامل تحولات حوزه‌های مختلف زیست بشری در آستانه هزاره‌ی سوم میلادی مطرح شده، فرآیند فشردگی فزاینده زمان و فضا و ایجاد جامعه‌ی جهانی واحد می‌باشد. این پدیده اگرچه دارای مبانی نظری تاریخی بوده، ولی در واقعیت نتیجه‌ی گسترش عقل‌گرایی، سرمایه‌داری و ظهور نوآوری‌های فناوری ارتباطات و سازمان‌های بین‌المللی می‌باشد. در این مقاله به روش نظری و شیوه‌ی تحلیلی-تفسیری و با استفاده از منابع اسنادی و کتابخانه‌ای سعی شده جایگاه و تحولات بُعد فرهنگ که امروزه به دلایل نمادین بودن، ارتباط داشتن با ذهن، روح و احساسات بشری و هم‌چنین         کاربرد آن در رسانه‌های گروهی در جایگاه مهم‌ترین بُعد این پدیده قرار گرفته‌ و موجب تشدید سرعت گسترش و دامنه‌ی نفوذ آن در جهان شده‌اند، مورد بررسی قرار گیرد. نظریات مربوط به تأثیرات جهانی‌شدن در این بُعد را می‌توان با کمک نمودار فلسفی هگل چنین ترسیم کرد: نظریه‌ی اولیه ، نظریه‌ی «فرهنگ واحد جهانی»؛ نظریه‌ی مقابل ، نظریه‌ی «تنوع و تکثر فرهنگی در جهان» و نظریه‌ی تولیدی ، نظریه‌ی «فرهنگ جهانی و تنوع محلی». تحول مصادیق فرهنگی در این فرآیند هم نشان‌دهنده‌ی نوعی تضاد در واکنش‌های آن‌هاست که منشأ آن، جدل نیروهای موجود در بطن جهانی‌شدن می‌باشد.}, keywords_fa = {جهانی¬شدن,فرهنگ,مصادیق فرهنگی,تحولات فرهنگ}, url = {https://sspp.iranjournals.ir/article_2555.html}, eprint = {https://sspp.iranjournals.ir/article_2555_35f93ee3c94381756bc3ef508f93ae85.pdf} }