@article { author = {shahsavari, amir and Alamolhoda, jamileh and Zakersalehi, Qolameza and Khorasani, Abasalt and Khademi, Maryam}, title = {Analysis of Faculty Promotion Policies in The Context of University Role in Development of Innovation}, journal = {Strategic Studies of public policy}, volume = {10}, number = {34}, pages = {2-34}, year = {2020}, publisher = {Center of Strategic Studies}, issn = {2538-5038}, eissn = {2538-4929}, doi = {}, abstract = {Abstract: The proper understanding of the role of universities in innovation is one of the requirements for policy making. Without this understanding, policy actions can undermine the role of universities and neglecting the capacities and benefits of this institution in the development of innovation.The Promotion Regulations as one of the most important and most relevant policy documents related to the university in the country are required based on a proper understanding of the role of universities in innovation. Therefore, the purpose of this study is to investigate the understanding and perspective of the Promotion Regulations about the role of universities in innovation. This research is a documentary research, and its methodology consist of two parts of the metha-synthesis and then a documentary analysis of the Promotion Regulations based on the theoretical framework developed in the first part. Research results show that universities have a small share of direct participation in innovation, but universities are generally indirectly involved in the development of innovation through a variety of channels. However, the promotion regulations relate only to a number of channels, including publication of the article and educational activities, and ignores the importance of other channels. To enhance the comprehensiveness and balance of the regulations to cover the more effective coverage of the universities' participation channels in the development of innovation, paying more attention to interactive channels and increasing the flexibility of the regulations are the policy suggestions derived from this research.}, keywords = {University,Innovation,Industry Relations,Promotion Regulation,Higher Education Policy}, title_fa = {تحلیل سیاست‌های ارتقاء اعضای هیأت علمی در چارچوب نقش نهاد دانشگاه در توسعه نوآوری}, abstract_fa = {امروز اجماع فراگیری درخصوص اثرگذار بودن نقش دانشگاه‌ها در نوآوری شکل گرفته به‌گونه‌ایکه حتی برخی تحت تاثیر دانشگاه‌های برتر جهان، دانشگاه‌ها را موتورهای نوآوری قلمداد نموده‌اند. این رویکرد در کشور ما نیز گسترش یافته و توانسته گفتمان سیاستی کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد. ازاین‌رو درک درست از نقش دانشگاه‌ها در نوآوری یکی از شرایط لازم برای سیاستگذاری و توسعه دانشگاهی می‌باشد. ازسوی دیگر آیین‌نامه‌ ارتقاء به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و موثرترین اسناد سیاستی مرتبط با دانشگاه در کشور لازم است براساس فهم صحیحی از نقش دانشگاه‌ها در نوآوری طراحی شده باشد. در بخش اول نتایج پژوهش نشان می‌دهد دانشگاه‌ها، سهم اندکی در مشارکت مستقیم در نوآوری ازطریق تولید محصولات، نمونه‌های اولیه و اختراعات دارند. بلکه دانشگاه‌ها عموما از طریق روش‌های غیرمستقیم در توسعه نوآوری مشارکت می‌کنند. این درحالی است که در بخش دوم نتایج پژوهش نشان می‌دهد آیین‌نامه ارتقاء فقط به دسته‌ای از فعالیت‌ها شامل انتشار مقاله و فعالیت‌های آموزشی توجه نسبی نموده و از اهمیت سایر فعالیت‌ها ازجمله همکاری‌های پژوهشی صرفنظر نموده است. براین‌اساس تقویت جامعیت و توازن در آیین‌نامه برای پوشش اثربخش‌تر کانال‌های مشارکت دانشگاه‌ها در توسعه نوآوری؛ توجه بیشتر به کانال‌های تعاملی و همکارانه تبادل دانش و فناوری که ظرفیت جذب کمتری از سوی صنعت می‌طلبند؛ و افزایش انعطاف‌پذیری آیین‌نامه به‌منظور درنظر گرفتن عوامل موثر بر اهمیت و کاربرد متفاوت هر یک از کانال‌ها در حوزه‌های علمی و بخش‌های صنعتی گوناگون؛ و تمرکز بیشتر سیاست‌گذاران بر تقویت تقاضای علم و فناوری و ظرفیت جذب طرف تقاضا از جمله پیشنهادات سیاستی برآمده از این پژوهش است.}, keywords_fa = {: دانشگاه,نوآوری,ارتباط با صنعت,آیین‌نامه ارتقاء,سیاست آموزش عالی}, url = {https://sspp.iranjournals.ir/article_44778.html}, eprint = {https://sspp.iranjournals.ir/article_44778_5f233f5cf5d6fbf6677827f9b8672d51.pdf} }