@article { author = {Alvani, Seyed Mahdi}, title = {Globalization of Management}, journal = {Strategic Studies of public policy}, volume = {2}, number = {2}, pages = {1-18}, year = {2011}, publisher = {Center of Strategic Studies}, issn = {2538-5038}, eissn = {2538-4929}, doi = {}, abstract = {In present time,globalization gives a new form to social,cultural,political and economic relations and undergoes organizations into a deep evolutions as well.Management in globalization time should reply new requirements which have not existed before. Management of organizations should create new opportunities from this emerging phenomenon .They should use and think of it’s productivity before they account it as a threaten. This article describes different approaches about globalization and also challenges in front of managers finally suggests several points to       organizations in order to  face on this phenomenon.}, keywords = {globalization,Management of Organization,Opportunity and Threaten}, title_fa = {جهانی شدن مدیریت}, abstract_fa = {در عصر ما جهانی شدن شکل تازه‌ای به روابط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داده و سازمان‌ها را دستخوش تحولات عمیقی کرده است. مدیریت در عصر جهانی شدن باید پاسخگوی نیازهای جدیدی باشد که قبلا به این صورت مطرح نبوده است. مدیریت سازمان‌ها باید از این پدیده نوظهور فرصت‌های تازه‌ای خلق کند وقبل ازآنکه آن را تهدید به‌شمارآورد به ثمربخشی‌های آن بیاندیشد و ازآن بهره‌گیرد. در مقاله حاضر ضمن توصیف دیدگاه‌های مختلف در مورد جهانی شدن و چالش‌های پیش روی مدیران، نکاتی برای رویارویی سازمان‌ها با این پدیده بیان گردیده است.}, keywords_fa = {جهانی شدن,مدیریت,سازمان,فرصت و چالش}, url = {https://sspp.iranjournals.ir/article_633.html}, eprint = {https://sspp.iranjournals.ir/article_633_51720664a7fad0f903a35a989024cd61.pdf} }