منابع فارسی
آزادی احمدآبادی، ق. (1400). استخراج و اولویتبندی راهبردهای دستیابی به مرجعیت علمی در ایران با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 11(41)، 265-240.
ایسنا. (1394). اعطای پژوهانه دانشجویان دکتری از آغاز تا پایان.
ایسنا. (1400). مصاحبه با آقای دکتر رحیمیان معاون پژوهش و فناوری وقت دانشگاه تهران.
سلیمی، ق.، و حسینی، ن.، مرزوقی، ر.، و ترکزاده، ج.، و محمدی، م. (1398). سنتزپژوهی مؤلفههای کارکردهای ارشادگری پژوهشی دانشجویان دکتری. مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 9(25)، 158-113.
نهاد ریاست جمهوری. (1400). سند تحول دولت سیزدهم. تهران: نهاد ریاست جمهوری.
شورای گسترش آموزش عالی. (1401). سیاستهای پذیرش دانشجو دکترا. مصوبه جلسه مرداد 1401 شورای گسترش آموزش عالی. تهران: شورای گسترش آموزش عالی.
خبرگزاری خانه ملت. (1400). مصاحبه با دکتر حسین حق وردی به تاریخ 21/06/1400.
فرجی ده سرخی، ح.، آراسته، ح.، نوه ابراهیم، ع.، و عبدالهی، ب. (1394). شناسایی ملاکهای پذیرش دانشجویان دوره دکتری: مطالعهای کیفی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 21(4)، 98-71.
قلمکاری، م.، نوریان، م.، مسعودی ندوشن، ع.، و نوروزی، د. (1398). اعتبارسنجی مؤلفههای انتظارات دانشجویان دکتری از آموزش عالی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 11(2)، 49-21.
دواس، د. (1387). طرح تحقیق در تحقیقات اجتماعی[ ترجمه ه. نایبی، ترجمه فاسی]. تهران: انتشارات آگاه.
کیخا، ا.، عبدالهی، ح.، و خورسندی طاسکوه، ع. (1398). شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیتبخشی آموزش از دیدگاه متخصصان آموزش عالی و دانشجویان دکتری. مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 12(1)، 182-151.
محمدی، ط.، و زاهد بابلان، ع. (1401). ارائه الگویی برای تحقق فرهنگ کیفیت در آموزش عالی (نظریهی داده بنیاد). مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 12(42)،138-161-138.
ین، ر. (1387). کاربرد تحقیق موردی[ ترجمه س. م. اعرابی ، م. رحمانی، و ر. سهرابی، ترجمه فارسی]. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
ین، ر. (1381). روش تحقیق موردی[ ع. پارسائیان، س. م. اعرابی، ترجمه فارسی]. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی. اصلاحات.
یوسفی اقدم، ر. (1394). “امر موقت” و توسعه هویت حرفهای دانشجویان دکتری در ایران. سیاست علم و فناوری، 8(2)، 82-65.
یوسفی، ه.، علم الهدی، ج.، خورسندی طاسکوه، ع.، ذاکرصالحی، غ. (1400). استخراج عوامل محرک اصلاحات در حکمرانی نظامهای آموزش عالی اروپایی؛ رهیافت هایی برای ایران.مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 11(39)، 250-275.
References
Athanasiadou, R., Bankston, A., Carlisle, M., Niziolek, C. A. , & McDowell, G. S. (2018). Assessing the landscape of US postdoctoral salaries. Studies in Graduate and Postdoctoral Education, 9(2), pp. 213-242. [DOI:10.1108/SGPE-D-17-00048]
Azadi, G. (2022). [Extraction and prioritization of strategies for achieving scientific leadership in Iran with an interpretive structural modeling approach (Persian)]. Strategic Studies of Public Policy, 11(41), 240-265. [Link]
Boosten, K., Vandevelde, K., Derycke, H., te Kaat, A., & Van Rossem, R. (2010). Careers of doctorate holders survey 2010. In K. Boosten, & K. Vandevelde (Eds.), The Research Series on R&D and Innovation in Belgium. Brussels: Belgian Science Policy Office. [Link]
Cornell, B. (2018). PhD life: The UK student experience. HEPI Report 131. Oxford: Higher Education Policy Institute. [Link]
Eisenhardt, K. M. (1989). Building theories from case study research. The Academy of Management Review, 14(4), 57-74. [DOI:10.2307/258557]
Faraji, H., Araste, H., Nave Ebrahim, A., & Abdolahi, B. (2016). [Identifying the admission criteria for doctoral students: A qualitative study (Persian)]. Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education, 21(4), 71-97. [Link]
Ghalamkari, M., Noorian, M. Masoudi Nadoshan, E., & Noroozi, D. (2020). [Validation of the components of doctoral students’ expectation from higher education (Persian)]. Studies in Learning and Instruction,11(2), 21-49. [Link]
Grote, D., Patrick, A., Lyles, C., Knight, D., Borrego, M., & Alsharif, A. (2021). STEM doctoral students’ skill development: Does funding mechanism matter? Intenational Journal of STEM Education, 8, 1-19. [DOI:10.1186/s40594-021-00308-w]
Higher Education Development Council. (2022). [PhD student admission policies (Persian)]. Tehran: Higher Education Development Council.
Icana. (2021). [ Interview with Dr. Hossein Haqvardi (Persian)]. Retrieved from: [Link]
Iranian Students’ News Agency. (2015). [Research grants for PhD students from start to finish (Persian)]. Retrieved from: [Link]
Iranian Students’ News Agency. (2021). [Interview with Dr. Rahimian, Vice President of Research and Technology at Tehran University (Persian)]. Retrieved from: [Link]
Keykha, A., Abdollahi, H., & Khorsandi, A. (2019). [Identifying the factors affecting the quality of education from the viewpoint of higher education specialists and Ph.D. students (Persian)]. Quarterly Journal of Management and Planning in Educational Systems, 12(1), 151-182. [Link]
Mangematin, V. (2000). PhD job market: Professional trajectories and incentives during the PhD. Research Policy, 29(6), 741-756. [DOI:10.1016/S0048-7333(99)00047-5]
Marshal, C., & Rossman, G. B. (1999). Designing qualitative research. California: SAGE Publications. [Link]
Mohamadi, T., & Zahedbabolan, A. (2022). [Presenting a model for realizing quality culture in higher education (Grounded Theory) (Persian)]. Journal Strategic Studies of Public Policy, 12(42), 138-161. [Link]
Morse, J. M. (1995). The significance of saturation. Qualitative Health Research, 5(2),147-149. [DOI:10.1177/104973239500500201]
Mortier, A.,Van Parijs, J., & Levecque, K. (2020). The salary of PhD holders inside and outside academia: Something to be satisfied with? ECOOM briefs 27. Retrieved from: [Link]
Naghizadeh, R., Allahy, S., & Ranga, M. (2021). A model for NTBF creation in less developed regions based on the Smart Specialisation concept: The case of regions in Iran. Regional Studies, 55(3), 441-452. [DOI:10.1080/00343404.2020.1736539]
National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine, Policy and Global Affairs, Board on Higher Education and Workforce, Committee on the Next Generation Initiative, Beninson, L., & Daniels, R. (2018).The next generation of biomedical and behavioral sciences researchers: Breaking through. Washington, DC: National Academies Press. [PMID]
National Science Foundation. (2022). Survey of graduate students and postdoctorates in science and engineering. Virginia:National Science Foundation.
Presidential Administration of Iran. (2021). [The 13th government transformation document (Persian)]. Tehran: Presidential Administration of Iran. [Link]
Rakovcová, D., & Drbohlav, D. (2021). Examining change in migration strategies over the life course of international PhD students. Longitudinal and Life Course Studies, 13(2), 263-285. [DOI:10.1332/175795921X16147616363118] [PMID]
Salimi, G., Hosseini, N., Marzoughi, R., Torkzadeh, J., & Mohammadi, M. (2019). [Investigating the components of research mentoring functions among Ph. D. students focusing on synthesis research (Persian)]. Educational Measurement and Evaluation Studies, 9(25), 113-158. [Link]
Santa-Ramirez, S. (2022). Sink or swim: The mentoring experiences of Latinx PhD students with faculty of color. Journal of Diversity in Higher Education, 15(1), 124-134. [DOI:10.1037/dhe0000335]
United States Congress. (1974). National Research Service Award Act of 1974, United States Congress. Washington: United States Congress. [Link]
Vaus, D. (2009). [Research design in social research [H. Naeni, Persian trans.]. Tehran: Agah. [Link]
Weissmann, J. (2013). The Ph.D bust: America’s awful market for young scientists - in 7 charts. The Atlantic. [Link]
Yin, R. (2009). Application of case study research [M. Arabi, M. Rahmani, & R. Sohrabi, Persian trans.]. Tehran: Cultural Research Office. [Link]
Yousefi Aghdam, R. (2015). [“The temporary” and developing the theory of doctoral student professional identity in Iran (Persian)]. Journal of Science and Technology Policy, 8(2), 65-82. [Link]
Yousefi, H., Alamolhoda, J., Khorsandi, A., & Zakersalehi, G. (2021). [A comparative study of the drivers of governance reform in European higher education systems; Approaches for Iran (Persian)]. Strategic Studies of Public Policy, 11(39), 250-275. [Link]