منابع فارسی
رنجبر, ع. ر.، قاضی نوری, س. س.، سرآبادانی، ا.، و قاضی نوری، س. س. (1401). درآمدی تحلیلی بر نسلهای مطالعات سیاست نوآوری؛ ریشههای فکری و راهبردهای سیاستی. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 12(43)، 28-51.
جعفری، م.، سپهوند، ر.، موسوی، س. ن.، و وحدتی، ح. (1401). ارائه چارچوب هماهنگی سیاستهای اقتصادی در سطح استانی (مورد مطالعه: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداریهای کشور). مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 12(43)، 129-108.
سوزنچی کاشانی، ا. (1398). مرور تاریخچه مطالعات علم، فناوری و نوآوری و ضرورت ایفاء نقش دولت. سیاست علم و فناوری، 12(2)، 16-1.
عطارپور، م. ر.، فرتاش، ک.، الیاسی، م.، و سعدآبادی، ع. ا.(1398). ابزارهای سیاستی توسعه تولید و تقاضای محصولات دانشبنیان با استفاده از مفهوم آمیخته سیاستی و شکست سیستمی. بهبود مدیریت، 13 (2)، 97-61.
فرتاش، ک.، الیاسی، م.، قاضی نوری، س. س.، و طباطبائیان، س. ح. (1396). یادگیری سیاستی در سیاستهای توسعه فناوری و نوآوری ایران (مطالعه قوانین برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه). مدیریت نوآوری, 6(2)، 30-1.
قاضی نوری، س. س.، و قاضی نوری، س. س.(1391). مقدمهای بر سیاستگذاری علم، فناوری و نوآوری. تهران: انتشارات دانشگاه تربیت مدرس.
قربانی زاده، و.، معتضدیان، ر.، حسین پور، د.، و رهبر، ع. (1400). طراحی الگوی مشارکت عمومی در خط مشی گذاری با رویکرد چندروشی. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 11، (39)، 92-68.
کریم میان، ز.، محمدی، م.، ذوالفقارزاده کرمانی، م. م.، و قاضی نوری، س. س. (1398). بررسی تکامل تاریخی سیاستگذاری نوآوری در ایران با رویکرد حکمرانی شبکه ای. بهبود مدیریت، 13(2)، 129-98.
References
Argote, L. Organizational learning: Creating, retaining and transferring knowledge. New York: Springer; 2012. [DOI:10.1007/978-1-4614-5251-5]
Attarpour, M. R., Fartash, K., Elyasi, M., & Sadabadai, A. A. (2019). [Proposing policy tools for developing production and demand of knowledge-based products using the concept of policy mix and system failures (Persian)]. Journal of Management Improvement, 13(2), 61-97. [Link]
Bach, T., Niklasson, B., & Painter, M. (2012). The role of agencies in policy-making. Policy and Society, 31(3), 183-193. [DOI:10.1016/j.polsoc.2012.07.001]
Blind, K. The influence of regulations on innovation: A quantitative assessment for OECD countries. Research Policy, 41(2), 391-400. [DOI:10.1016/j.respol.2011.08.008]
Borrás, S., & Edquist, C. (2013). The choice of innovation policy instruments. Technological Forecasting and Social Change, 80( 8), 1513-1522. [DOI:10.1016/j.techfore.2013.03.002]
Christensen, T., & Lægreid, P. (2006). Autonomy and regulation: Coping with agencies in the modern state. Cheltenham: Edward Elgar Publishing. [DOI:10.4337/9781781956229]
Dolfsma, W., & DongBack, S. (2013). Government policy and technological innovation-a suggested typology. Technovation, 33( 6-7), 173-179. [DOI:10.1016/j.technovation.2013.03.011]
Dunlop, C.A., & Radaelli, C. M. (2013). Systematising policy learning: From monolith to dimensions. Political Studies, 61(3), 599-619. [DOI:10.1111/j.1467-9248.2012.00982.x]
Etheredge, L. S. (1981). Government learning: An overview. In S. Long (Ed.), The handbook of political behavior (pp. 73-161). New York: Plenum Press [DOI:10.1007/978-1-4615-9191-7_2]
Fartash, K., Elyasi, M., Ghazinoori, S. S., & Tabatabeian, S. H. (2017). [Policy learning in Iran’s technology and innovation development (the study of Third, Fourth and Fifth Development Plan regulations) (Persian)]. Innovation Management Journal, 6(2), 1-30. [Link]
Freeman, R. (2006). Learning in public policy. In R. E. Goodin, M. Rein, & M. Moran (Eds), The Oxford handbook of public policy. Oxford: Oxford University Press. [Link]
Ghazi Noori, S. S., & Ghazi Noori, S. S. (2012). [An introduction to science, technology and innovation policy (Persian)]. Tehran: Tarbiat Modares University. [Link]
Ghrbanizadeh, V., Motazedian, R., Hosseinpour, D., & Rahbar, A. A. (2021). [Designing a public participation pattern in policy making with a multi-method approach (Persian)]. Strategic Studies of public policy, 11(39), 68-92. [Link]
Grin, J., & Loeber, A. (2017). Theories of policy learning: Agency, structure, and change. In F. Fischer, G. J. Maler, & M. S. Sidney, Handbook of public policy analysis ( pp. 227-246). New York: Routledge. [Link]
Flanagan, K., & Uyarra, E. (2016). Four dangers in innovation policy studies-and how to avoid them. Industry and Innovation, 23(2), 177-188. [DOI:10.1080/13662716.2016.1146126]
Haelg, L., Sewerin, S., & Schmidt, T. S. (2020). The role of actors in the policy design process: Introducing design coalitions to explain policy output. Policy Sciences, 53(2) , 309-347. [Link]
Howlett, M. (2014). From the ‘old’to the ‘new’policy design: design thinking beyond markets and collaborative governance. Policy sciences, 47(3), 187-207. [Link]
Jafari, M., Sepahvand, R., Mousavi, S. N., & Vahdati, H. (2022). [The framework of economic policies coordination at the provincial level (case study: Deputy of economic affairs coordination of the provincial government) (Persian)]. Journal Strategic Studies of Public Policy, 12(43), 108-129. [Link]
Karim Mian, Z., Mohammadi, M., Zolfagharzadeh, M. M., & Ghazinoory, S. (2019). [Historical evolution in STI policy-making in Iran: A network governance approach (Persian)]. Journal of Improvement Management, 13(2), 98-129. [Link]
Kumar, S. (2020). Diffusion agents and institutional change: The variable influence of independent regulatory agencies across sectors in India. Utilities Policy, 64, 101041. [DOI:10.1016/j.jup.2020.101041]
Latour, B. (1996). Aramis, or the love of technology. Massachusetts: Harvard University Press. [Link]
Lewin, K. (1948). Resolving social conflicts; selected papers on group dynamics. Harper. [Link]
Ollila, S., & Yström, A. (2020). Action research for innovation management: Three benefits, three challenges, and three spaces. R&D Management, 50( 3 ), 396-411. [DOI:10.1111/radm.12407]
Paraskevopoulou, E. (2010). Co-evolution of sectoral regulation and technological innovation in the detergents industry in Europe. Retrieved from: [Link]
Paraskevopoulou, E. (2012). Non-technological regulatory effects: Implications for innovation and innovation policy. Research Policy, 41(6), 1058-1071. [DOI:10.1016/j.respol.2012.03.018]
Pollitt, C., Talbot, C., Caulfield, J., & Smullen, A. (2004).Agencies: How governments do things through semi-autonomous organizations. Berlin: Springer. [Link]
Ranjbar, A., Ghazinoori, S. S., Sarabadany, A., & Ghazinoori, S. S. (2022). [An analytical introduction to the generations of innovation policy studies; intellectual origins and policy strategies (Persian)]. Journal Strategic Studies of public policy, 12(43), 28-51. [Link]
Schmidt, T. S., & Sewerin, S. (2019). Measuring the temporal dynamics of policy mixes-An empirical analysis of renewable energy policy mixes’ balance and design features in nine countries. Research Policy, 48( 10), 103557. [DOI:10.1016/j.respol.2018.03.012]
Schön, D. A. (1973). Beyond the stable state: Public and private learning in a changing society. Harmondsworth: Penguin. [Link]
Senge, P. M. (1994). The fifth discipline field book: Strategies and tools for building a learning organization. London: Crown. [Link]
Souzanchi Kashani, E. (2019). [A historical review of science, technology and innovation studies and the role of the state (Persian)]. Journal of Science and Technology Policy, 12(2), 1-16. [Link]
Talbot, C. (2004). Executive agencies: Have they improved management in government? Public Money & Management, 24(2), 104-112. [DOI:10.1111/j.1467-9302.2004.00402.x]
Thynne, I. (2018). Fundamentals of government structure: Alignments of organizations at and beyond the center of power. Oxford research encyclopedia of politics. Oxford: Oxford University Press. [DOI:10.1093/acrefore/9780190228637.013.128]
Verhoest, K., Van Thiel, S., Bouckaert, G., Lægreid, P., & Van Thiel, S. (2012). Government agencies: Practices and lessons from 30 countries. Basingstoke: Palgrave Macmillan. [DOI:10.1057/9780230359512]
Verschuere, B., & Vancoppenolle, D. (2012). Policy-making in an era of agencification: An exploration of task divisions between politicians, core departments and public agencies. Policy and Society 31(3), 249-258. [DOI:10.1016/j.polsoc.2012.07.006]