بزرگی، م. (1387). بررسی و نقد آییننامههای ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری. قابل دسترس در https://rc.majlis.ir/fa/report/show/733455
تاجیک، م. ر. (1392). پسامارکسیسم و پسامارکسیسم. تهران: علم.
زائری، ق.، ذوالفقاری، ا.، و محمدعلیزاده، ح. (1395). شناسایی صورتبندی گفتمانی واقعه «انقلاب فرهنگی در دانشگاهها» (1359-1363). روششناسی علومانسانی، 22(86)، 7-37.
سروش، ع. ک. (1359). رسالت دانشگاه. تهران: دفتر نشر فلق.
شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1394). آئیننامه «ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی مؤسسههای آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی». قابل دسترس در https://sccr.ir/pro/2093/
شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1392). مصوبه «سند دانشگاه اسلامی». قابل دسترس در https://rc.majlis.ir/fa/law/print_version/858195
شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1389). نقشه جامع علمی کشور. قابل دسترس در https://www.msrt.ir/file/download/page/1488284345-m01.pdf
غلامرضاکاشی، م. ج. (1379). جادوی گفتار: ذهنیت فرهنگی و نظامهای معانی در انتخابات دوم خرداد. تهران: موسسه فرهنگی آیندهپویان.
فراستخواه، م. (1388). سرگذشت و سوانح دانشگاه در ایران : بررسی تاریخی آموزش عالی و تحولات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی موثر بر آن. تهران: رسا.
کچویان، ح.، و کلانتری، ع. ح. (1393). مفهومسازی گفتمانی جنبش دانشجویی در ایران (مطالعه موردی دفتر تحکیم وحدت). فصلنامه سیاست، 44(2)، 219-249.
مصلینژاد، ع. (1392). سیاستگذاری ساختار قدرت در ایران. چاپ 1. تهران: دانشگاه تهران.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. (1394). سند راهبردی گفتمان توسعه. قابل دسترس در: لینک ندارد
هوارث، د. (1397). گفتمان [ر. قاسمی، ترجمه فارسی]. تهران: اندیشه احسان.
Ball, S. J. (2003). The teacher’s soul and the terrors of performativity. Journal of Education Policy, 18(2), 215-28. [DOI:10.1080/0268093022000043065]
Ball, S. J. (2015). Education, governance and the tyranny of numbers. Journal of Education Policy, 30(3), 299-301. [DOI:10.1080/02680939.2015.1013271]
Bowe, R., Ball, S. J., & Gold, A. (1992). Reforming education and changing schools: Case studies in policy sociology. London: Routledge. https://books.google.com/books?id=3rIQAQAAMAAJ&dq
Bozorgi, M. (2008). [The critical surrey on Iranian universities faculty promotion (Persian)]. Retrieved from https://rc.majlis.ir/fa/report/show/733455
Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design. Thousand Oaks, CA: SAGE. https://books.google.com/books?id=DetLkgQeTJgC&dq
Farasatkhah, M. (2009). [The adventure of university in Iran (Persian)]. Tehran: Rasa. http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/1316300
Gholamreza Kashi, M. J. (2000). [The magic of speech: culture mentality and thinking system in second of Khordad elections (Persian)]. Tehran: Ayandeh Pooyan Cultural Institute. http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/607738
Howarth, D. (2018). Discourse [R. Ghasemi, Persian Trans]. Tehran: Andish Ehehsan. http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/4791741
Jørgensen, M., & Phillips, L. J. (2002). Discourse analysis as theory and method. Thousand Oaks, CA: SAGE. [DOI:10.4135/9781849208871]
Kachoian, H., & Kalantari, A. H. (2014). [Discursive conceptualizing of student movement in Iran (Case study: Office for strengthening unity) (Persian)]. Political Quarterly, 44(2), 219-49. [DOI:10.22059/JPQ.2014.52388]
Laclau, E., & Mouffe, Ch. (1985). Hegemony and socialist strategy: Towards a radical democratic politics. London: Verso. https://books.google.com/books?id=j_PtAAAAMAAJ&dq
Lingard, B., Creagh, S., & Vass, G. (2012). Education policy as numbers: Data categories and two Australian cases of misrecognition. Journal of Education Policy, 27(3), 315-33. [DOI:10.1080/02680939.2011.605476]
Lingard, B. (2011). Policy as numbers: Ac/counting for educational research. The Australian Educational Researcher, 38, 355-82. [DOI:10.1007/s13384-011-0041-9]
Ministry of Science, Research and Technology. (2015). [Strategic document of development discourse (Persian)]. Retrieved from Link Not Found
Mossalanejad, A. (2013). [Policy making of power structure in Iran (Persian)]. 1st Ed. Tehran: University of Tehran Press. http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/3330534
Ozga, J. (2019). Problematising policy: The development of (critical) policy sociology. Critical Studies in Education, December. [DOI:10.1080/17508487.2019.1697718]
Regmi, K. D. (2019). Critical policy sociology: Key underlying assumptions and their implications for educational policy research. International Journal of Research & Method in Education, 42(1), 59-75. [DOI:10.1080/1743727X.2017.1398228]
Rezai-Rashti, G., Segeren, A. & Martino, W. (2017). The new articulation of equity education in neoliberal times: the changing conception of social justice in Ontario. Globalization, Societies and Education, 15(2), 160-74. [DOI:10.1080/14767724.2016.1169514]
Rizvi, F., & Lingard, B. (2010). Globalizing education policy. New York: Routledge. https://books.google.com/books?id=e9L0nPbjVWIC&dq
Sanz-Menéndez, L., & Cruz-Castro, L. (2019). University academics’ preferences for hiring and promotion systems. European Journal of Higher Education, 9(2), 153-71. [DOI:10.1080/21568235.2018.1515029]
Segeren, A. L. (2016). How schools enact equity policies: A case study of social justice leadership [PhD. dissertation]. London, ON: Western University. https://ir.lib.uwo.ca/etd/4137
Soroush, A. K. (1980). [University prophecy (Persian)]. Tehran: Daftare Nashre Falagh. http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/898282
Stone, D. A. (2002). Policy paradox: The art of political decision making. New York: W.W. Norton. https://sherlock.whitman.edu/primo-explore/fulldisplay/CP71141001620001451/WHITC_NEW
Supreme Council of the Cultural Revolution. (2016). [Regulations “promotion of faculty members of governmental and non-governmental institutions of higher education, research and technology (Persian)]. Retrieved from https://sccr.ir/pro/2093/
Supreme Council of the Cultural Revolution. (2013). [Enactment
of “Islamic University document” (Persian)]. Retrieved from https://rc.majlis.ir/fa/law/print_version/858195
Supreme Council of the Cultural Revolution. (2011). [Comprehensive scientific map of the country (Persian)]. Retrieved from https://www.msrt.ir/file/download/page/1488284345-m01.pdf
Tajik, M. R. (2013). [Post-Marxism and post-Marxism (Persian)]. Tehran: Elm Pub. http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/2308215
Taylor, S. (1997). Critical policy analysis: Exploring contexts, texts and consequences. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 18(1), 23-35. [DOI:10.1080/0159630970180102]
Vidovich, L. (2007). Removing policy from its pedestal: Some theoretical framings and practical possibilities. Educational Review, 59(3), 285-98. [DOI:10.1080/00131910701427231]
Winton, S., & Tutersb, S. (2015). Constructing bullying in Ontario, Canada: A critical policy analysis. Educational Studies, 41(1-2), 122-42. [DOI:10.1080/03055698.2014.955737]
Zaeri, Gh., Zolfaghari, A., & Mohammadalizadeh, H. (2016). [Identifying the discourse formulation of the “cultural revolution in universities” (1359-1363) (Persian)]. Quarterly Journal of Methodology of Social Sciences and Humanities, 22(86), 7-37. http://method.rihu.ac.ir/article_1147.html