آجودانیان، ف. (1392). بررسی تأثیر تبلیغات بر میزان مصرفگرایی بین دانشجویان متأهل دانشگاه اصفهان [پایاننامه کارشناسیارشد جامعهشناسی]. یزد: دانشگاه یزد؛ 1392.
افشارکهن، ج.، و شرفی، ب. (1394).«وسایل ارتباطجمعی، موقعیت اجتماعی اقتصادی مخاطبان و برجستهسازی دانش سبک زندگی سلامتمحور. جامعهشناسی کاربردی، 27(1)،94-77 .
توکلی، م. ج.، و ایزانلو، ا. (1395). تحلیل کارکردی سبک زندگی اقتصادی مطلوب در اسلام. دوفصلنامه علمی تخصصی پژوهشنامه سبک زندگی، 1(2)، 70-47.
حبیبپورگتابی، ک. (1395). تحولات سبک زندگی در ایران.فصلنامه فرهنگ مردم ایران، 44، 145-118.
حسنی، م. ح.، ذکایی، م. س.، طالبی، ا.ت.، و انتظاری، ع. (1396). مفهومسازی سبک زندگی فرهنگی. جامعهپژوهی فرهنگی، 8 (1)، 44-23.
حیدریساربان، و. (1395). تحلیل اثرات فناوری اطلاعات و ارتباطات پیرامون سبک زندگی اقتصادی و اجتماعی روستاییان شهرستان مشگینشهر. برنامهریزی و آمایش فضا،20(4)، 59-29.
خواجهسروری، غ. ر.، و طباخیممقانی، ج. (1392). جهانی شدن و سبک زندگی و تقاضاهای دگرگونی سیاسی. مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن)، 4( 10)، 160-131.
زارع، ب.، کاوهفیروز، ز.، و سلطانی، م.ر. (1394). عوامل جمعیتی اجتماعی اثرگذار بر سبک زندگی سلامتمحور سالمندان تهرانی. فصلنامه مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 4(1)، 144-119.
شادفر، ح.، نیلی، م. ر.، و قاسمی، و. (1396). بررسی میزان توجه به شاخصهای اقتصادی سبک زندگی مبتنی بر توسعهی اسلامی ایرانی در محتوای برنامهی درسی دوره ابتدایی و شیوهی آموزش معلمان. رویکردهای نوین آموزشی، 12(2)، 97-77 .
طغیانی، م. (1395). شناسایی و ترویج سبک زندگی اسلامی در جهت دفاع اقتصادی. فصلنامه آفاق امنیت، 9(31)، 64-29 .
عدلیپور، ص.، سلیمانی، ح.، و مفاخری، ا. (1393). رابطه مصرف رسانهای با هویت اجتماعی و سبک زندگی نوین در بین جوانان شهر تبریز. فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، 21(79)، 46-121.
عنبری، م.، فیروزآبادی، س.ا.، و سروش، س. (1392). اثرات رقابتجویی مادی و منزلتی بر مصرفگرایی روستایی. مجله مطالعات اجتماعی ایران، 7(4)، 36-110.
عیوضی، غ. ح. (1388). سبک زندگی تلویزیونی و مصرف.فصلنامه فرهنگی دفاعی زنان و خانواده، 5(16)، 68-143.
فاضلی، م. ص. (1382). مصرف و سبک زندگی. قم: نشر صبح صادق.
فرزعلیان، ا.، گنجی، م.، و نیازی، م. (1398). سرمایههای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در گرایش شهروندان به سبک زندگی نشاطمحور. مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 8(2)، 410-379.
قاسمیپاکرو، م. (1391). بررسی عوامل اجتماعی اقتصادی و فرهنگی موثر بر سبک زندگی (مطالعه موردی زنان 65-18 سال شهر تهران) [پایاننامه کارشناسی ارشد]. مازندران: دانشگاه مازندران.
گیدنز، آنتونی، 1388. تجدد و تشخص (جامعه و هویت شخصی در عصر جدید [ترجمه ن. موفقیان]. تهران: نشر نی.
گیدنز، آ. (1388). چشماندازهای جهانی [ترجمه م.ر. جلائیپور]. تهران: انتشارات طرح نو.
موسویلقمان، س. ا.، رفیعیآتانی، ع.، و معینی، ع. ر. (1398). تحلیل مضمون سیاستهای اقتصاد خانواده در ایران. مطالعات راهبردی زنان، 21(83)، 100-79.
مهدیزاده، س. م.، و خاشعی، ر. (1397). نقش رسانهها در انتخاب سبکهای زندگی سلامتمحور (با تأکید بر مصرف رسانهای شهروندان شهر تهران. فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، 25(2)، 78-51.
نوتاش، م.، غفاری، غ. ر.، کاظمیپور، ش.، و ترکمان، ف. (1397). سواد اجتماعی و مصرف مادی بین جوانان دارای برخوردار اقتصادی در شهر تهران. فصلنامه مطالعات جامعهشناختی شهری، 8(29)، 37-107.
Adlipoor, S., Soleimani, H., & Mafakheri, E. (2014). [Relationship between media consumption and social identity and modern lifestyle: A case study on Tabriz young citizens (Pesian)]. Communication Research, 21(79), 121-146. [DOI:10.1037/0022-3514.68.1.138]
Afshar Kohan, J., & Sharafi, B. (2016). [ Mass media, socio-economic situation audience and agenda-setting the knowledge related to healthy lifestyle (case study: People over 40 years old in Kermanshah City) (Persian)]. Journal of Applied Sociology, 27(1), 77-94. [DOI:10.1037/0022-3514.68.1.138]
Ajoudanian, F. (2013). [The effect of advertising on the level of consumerism among married students of the University of Isfahan (Persian)] [MA thesis]. Yazd: University of Yazd. https://ganj.irandoc.ac.ir//#/search?keywords=D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86&basicscope=1
Anbari, M., Firozabadi, S. A., & Sorosh, S. (2013). [The effects of material competition and prestige on rural consumerism (Persian)]. Journal of Iranian Social Studies, 7(4), 110-136. http://www.jss-isa.ir/article_23511.html?lang=fa
Eivazi, G. H. (2009). [T.V lifestyle and consumption (Persian)]. The Women and Families Cultural-Educational Journal, 5(16), 143-168. https://cwfs.ihu.ac.ir/article_201558.html?lang=fa
Farzalian, E., Ganji, M., & Niazi, M. (2019). [Investigating the role of social, cultural, and economic capital on citizens’ tendency toward exhilaration-oriented lifestyle (Persian)]. Quartely of Social Studies and Research in Iran, 8(2), 379-410. [DOI:10.1016/S0921-8009(98)00107-4]
Fazeli, M. S. (2003). [Consumption and lifestyle (Persian)]. Ghom: Sobhe Sadegh. https://opac-nlai-ir.translate.goog/opac-prod/bibliographic/701972?_x_tr_sch=http&_x_tr_sl=fa&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en-US&_x_tr_pto=nui,op,sc
Feist, G. J., Bodner, T. E., Jacobs, J. F., Miles, M., & Tan, V. (1995). Integrating top-down and bottom-up structural models of subjective well-being: A longitudinal investigation. Journal of Personality and Social Psychology, 68(1), 138–50. [DOI:10.1037/0022-3514.68.1.138]
Fischer, E., & Arnold, S. J. (1990). More than a of love: Gender roles and christmas gift shopping. Jounal of Consumer Research, 17(30), 333–345. [DOI:10.1086/208561]
Ghasemi Pakro, M. (2012). [Study of socio-economic and cultural factors affecting lifestyle (Case study of women aged 18-65 in Tehran) (Persian) [MA thesis]. Mazandaran: University of Mazandaran. https://ganj.irandoc.ac.ir//#/articles/d4a869358073d521f21e40eb64589678
Giddens, A. (2009). Modernity and self - Identity: Self and society in the late modern age [ N. Movafaghian, Persian Trans]. Tehran: Nashr-e-Ney. https://www.gisoom.com/book/
Giddens, A. (2009). Global perspectives [M. R. Jalayipoor, Persian Trans]. Tehran: Tarhe-e-No. https://www.gisoom.com/book/1632642//
Habibpoor, K. (2016). [Transformations of lifestyle in Iran (Persian)]. Culture of the Iranian People, 44, 117-145. https://iribresearch.ir/Farhang_Mardom/pdf%2f44%2f44_736.pdf
Haanpää, L. (2007). Consumers’ green commitment: Indication of a postmodern lifestyle? International Journal of Consumer Studies, 31(5), 478-486. [DOI:10.1111/j.1470-6431.2007.00598.x]
Hasani, M. H., Zokaei, M. S., Talebi, A., & Entezari, A. (2017). [Conceptualizing Cultural lifestyle (Persian)]. Sociological Cultural Studies, 8(1), 23-44. https://socialstudy.ihcs.ac.ir/article_2570.html?lang=en
Heidari Sarban V. (2016). [Analysis of the effects information and communication technology on social and economic life style in the rural areas, case study: Meshkinshar County (Persian)]. Quarterly Spatial Planning (Modares Human Sciences), 20(4), 29-59. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=464198
Khaje Sarvari, G., & Tabakhi Mamaghani, J. (2013). [Lifestyle globalization and political change demand (Persian)]. Journal Strategic Studies Of Public Policy, 4(10), 131-60. http://sspp.iranjournals.ir/article_2521.html?lang=en
Mehdizade, S. M., Khashei, R. (2018). [The role of the media in choosing healthy life styles; with emphasise on media consumption of citizens in Tehran (Persian)]. Journal of Communication Research (Pazhoohesh Va Sanjesh), 25(2), 51-78. https://www.sid.ir/en/journal/ViewPaper.aspx?ID=685661
Mousavi Loghman, S. A., Rafiei Atani, A., & Moini, A. R. (2019). [Thematic analysis of family economy policies in Iran (Persian)]. Women’s Strategic Studies Quarterly, 21(83), 79-100. [DOI:10.1037/0022-3514.68.1.138]
Nagel, I., & Lemel, Y. (2019). The effects of parents’ lifestyle on their children’s status attainment and lifestyle in the Netherlands. Poetics, 74, 101357. [DOI:10.1016/j.poetic.2019.03.002]
Nootash, M., Ghafari, G. R., Kazemipour, S., & Torkaman, F. (2019). [Social literacy and material consumption among economically well-off youths in Tehran (Persian]. Urban Studies, 8(29), 107-26. https://www.sid.ir/en/journal/ViewPaper.aspx?ID=687806
Ropke, I. (1999). The dynamics of willingness to consume. Ecological Economics, 28(3), 399-420. [DOI:10.1016/S0921-8009(98)00107-4]
Sathish, S., & Rajamohan, A. (2012). Consumer behaviour and lifestyle marketing. International Journal of Marketing, Financial Services & Management Research, 1(10), 152-66. https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/38867287/13-with-cover-page-v2.pdf?Expires
Shadfar, H., Nili, M. R., & Ghasemi, V. (2017). [Investigating consideration of economic indicators of lifestyle based on Islamic-Iranian development in the content of elementary curriculum and teachers’ teaching methods (Persian)]. Journal of New Educational Approaches, 12(2), 77-97. https://www.sid.ir/en/journal/ViewPaper.aspx?ID=612390
Tavakoli, M. J., & Izanloo, O. (2016). [The desired economic style of life in Islam: A functional analysis(Persian)]. Research Bulletin for Lifestyle, 2(1), 47-70. http://journal.manaviyat.ir/article_39262.html?lang=en
Thøgersen, J. (2005). How may consumer policy empower consumers for sustainable lifestyles? Journal of Consumer Policy, 28(2), 143-77. [DOI:10.1007/s10603-005-2982-8]
Toghiyani, M. (2016). [Identifying and promoting the Iranian Islamic lifestyle for economic defense (Persian)]. Scientific Journal of Security Horizons, 9(31), 29-64. https://ps.ihu.ac.ir/article_200515.html?lang=fa
Ubonsria, B., & Pannunb, A. (2013). A study of applying sufficiency economy to lifestyles and use of resources at community levels. Procedia Environmental Sciences, 17, 976-983. [DOI:10.1016/j.proenv.2013.02.116]
Latham, A. (2003). Urbanity, lifestyle and making sense of the new urban cultural economy: Notes from Auckland, New Zealand. Urban Studies, 40(9), 1699-1724. [DOI:10.1080/0042098032000106564]
Zare, B., Kavehfirouz, Z., & Soltani, M. R. (2015). [The socio-demographic factors affect on health life style of Tehranian elderly (Persian)]. Quarterly of Social Studies and Research in Iran, 4(1), 119-44. [DOI:10.1016/j.proenv.2013.02.116]
Vuong, B. N., & Giao, H. N. K. (2020). The impact of perceived brand globalness on consumers’ purchase intention and the moderating role of consumer ethnocentrism: An evidence from Vietnam, Journal of International Consumer Marketing, 32(1), 47-68. [DOI:10.1080/08961530.2019.1619115]