آقابابایی، ر.، و رحیمی، ح. (1395). بررسی ساختاری سازمان های دانش محور. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 8(2)، 8-1.
آل آقا، ف.، کشاورز، م.، و رحیمی، م. (1387). بررسی روند رشد کمی آموزش عالی خصوصی و دولتی در کشور جمهوری اسلامی ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی، 1(20)، 110-73.
اسدی، ف. (1392). شناسایی عوامل اثرگذار بر راهبردهای مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در ایران. مقاله ارائه شده در کنفرانس بین المللی مدیریت، چالش ها و راهکارها، شیراز، ایران، 5 دی 1392.
تسنیمی، ع. ع.، و سجادی، س. م. (1380). نقدی بر مبانی نظری خصوصی سازی مراکز آموزش عالی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 7(2)، 41-15.
جمشیدی، ل.، آراسته، ح. ر.، و نوه ابراهیم، ع.، ر، و زین آبادی، ح. ر. (1392). توسعه کیفی خصوصی سازی آموزش عالی در ایران: الزامات و پیش بایست های خرد، نوآوری و ارزش آفرینی، 1(3)، 88-65.
جمشیدی، ع. (1386). بررسی رابطه ابعاد ساختاری (تمرکز، رسمیت، پیچیدگی) با تعهد سازمانی (در سطح مدارس شهرستان کوهدشت لرستان). برنامه ریزی و بودجه، 12(4)، 187-207.
خواستار، ح. (1388). ارائه روشی برای محاسبه پایایی مرحله کدگذاری در مصاحبه های پژوهشی. روش شناسی علوم انسانی، 51(58)، 161-174.
رابینز، ا. پ. (1387). مبانی رفتار سازمانی [ع. پارساییان، و س. م.، اعرابی، ترجمه فارسی]. چاپ 21. تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.
رضائیان، م.، توکل کوثری، م. ع.، و نوه ابراهیم، ع. (1396). تحلیل چالش های فراروی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی ایران. انجمن آموزش عالی ایران، 8(1)، 91-72.
رویایی، ر. ع.، و مظفر، ح. (1387). بررسی تناسب و سازگاری ساختار سازمانی (رسمیت، تمرکز و پیچیدگی) با اهداف راهبردی در سازمان صدا و سیما و ارائه الگوی مناسب. آینده پژوهی مدیریت، 91(2)، 40-31.
صالحی عمران، ا.، ابراهیمی، ق. ع.، و حسین زاده، م. (1390). بررسی عوامل و انگیزه های پیدایش و گسترش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی ایران؛ مطالعه موردی: مازندران. مطالعات اجتماعی ایران، 4(3)، 70-54.
علاقه بند، ع. (1391). اصول مبانی مدیریت آموزشی. تهران: روان.
عمادزاده، م. (1391). اقتصاد آموزش و پرورش. چاپ 30. اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان.
قریشی خوراسگانی، م. س. (1395). آسیب شناسی پردیس های خودگردان دانشگاه های دولتی شهر تهران (تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) [رساله دکتری]. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
قریشی خوراسگانی، م. س.، یمنی دوزی سرخابی، م.، ذاکر صالحی، غ. ر.، و مهران، گ. (1397). آسیب شناسی ساختاری پردیس های خودگردان دانشگاه های دولتی شهر تهران. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 11(1)، 58-31.
کریمی، ص.، و نصر، ا. ر. (1392). روش های تجزیه و تحلیل داده های مصاحبه. عیار پژوهش در علوم انسانی، 4(1)، 71-94.
قورچیان، ن. ق.، آراسته، ح. ر.، و جعفری، پ. (1383). دایره المعارف آموزش عالی. تهران: بنیاد دانشنامه بزرگ فارسی.
مهرعلی زاده، ی.، مهنی، ا.، و الهام پور، ح. (1393). بررسی عملکرد مدارس هیأت امنایی با استفاده از نظریه داده بنیاد. علوم تربیتی، 12(1)، 20-5.
نادری، ا. (1388). مالیه آموزش.تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
نفیسی، ع. ح. (1380). تحلیل نظام آموزش عالی. قایل دسترس در https://irphe.ac.ir/files/site1/pages/Tarhhaye_Jame/Tarh_Report/47-nafisi.pdf
هچ، م. ج. (1394). نظریه سازمان: مدرن، نمادین- تفسیری و پستمدرن. چاپ 8. [ح. دانایی فرد، ترجمه فارسی]. تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.
یاراحمدی، م. (4931). مبانی ساختار سازمانی. قابل دسترس در http://modiryar.com/index-management/general/structure/4591
References
Aghababaei, R., & Rahimi, H. (2016). [The study of structural aspects of knowledge-based organizations In Kashan University of Medical Sciences (Persian)]. Research in Medical Education, 8(2), 1-8. [DOI:10.18869/acadpub.rme.8.2.1]
Alagheband, A. (2012). [Principles of educational management (Persian)]. Tehran: Ravan. http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/2442047
Amaral, A., & Magalhaes, A. (2002). The emergent role of external stakeholders in European higher education governance. In A. Amaral, J. A. Jones, & B. Karseth (Eds.), Governing higher education: National perspectives on institutional governance (pp. 1-21). Springer: Dordrecht. [DOI:10.1007/978-94-015-9946-7_1]
Aleagha, F., Keshavarz, M., & Rahimi, M. (2009). [A comparative survey of quantitativedevelopment trend in private and governmentalhigher education in the Islamic Republic of Iran (Persian)]. Research in Curriculum Planning, 1(20), 73-110. http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534118.html
Arokiasamy, L., Ismail, M., Ahmad, A., & Othman, J. (2009). Background of malaysian private institutions of higher learning and challenges faced by academics. The Journal of International Social Research, 2(8), 60-67. http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/7435/1/arokiasamy_ismail_ahmad_othman.pdf
Asadi, F. (2013).[Identifying the factors affecting the strategies of non-profit higher education institutions in Iran (Persian)]. Paper presented at The 1st International Conference on Managing Challenges and Solutions, Shiraz, Iran, 26 December 2013. https://www.civilica.com/Paper-ICMM01-ICMM01_0931.html
Bholane, K. P. (2014). Privatizing higher education: Pros and cons. International Research Journal of Commerce, Business and Social Science, 3(8), 9-10. https://www.researchgate.net/publication/324128562_Privatizing_Higher_Education_Pros_and_Cons
Creswell, J. W., & Miller, D., L. (2000). Determining validity in qualitative inquiry. Theory Into Practice, 39(3), 124-130. [DOI:10.1207/s15430421tip3903_2]
Devi Ramachandran, S., Choy Chong, S., & Ismail, H. (2009). The practice of knowledge management processes: A comparative study of public and private higher education institutions in Malaysia. Vine, 39(3), 203-222. [DOI:10.1108/03055720911003978]
Emadzadeh, M. (2012). [Economics of Education (Persian)]. 30th ed. Isfahan: Isfahan Iranian Student Book Agancy.
Fitri Abu Hasan, H., Ilias, A., Abd Rahman, R., & Abd Razak, M. Z. (2008). Service quality and student satisfaction: A case study at private higher education institutions. International Business Research, 1(3), 163-175. [DOI:10.5539/ibr.v1n3p163]
Ghorchian, N. Gh., Arasteh, H. R., & Jafari, P. (2005). [Encyclopedia of higher education (Persian)]. Tehran: Great Persian Encyclopedia Foundation. http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/727948
Ghoreishi, M. S. (2016). [Pathology of the self-governing campuses of Tehran state universities (affiliated to the Ministry of Science, Research and Technology) (Persian) [PhD dissertation]. Tehran: Shahid Beheshti University. http://library.sbu.ac.ir/islandora/object/thesis%3A41564
Ghoreishi Khorasgani, M. S., Yamani Douzi Sorkhabi, M., Zaker Salehi. M., Mehran, G. (2018). [Structural pathology of autonomous campus of Tehran governmental universities (Persian)]. Journal of Management and Planning in Educational Systems, 11(1), 31-58. http://mpes.sbu.ac.ir/article/view/14646
Goedegebuure, L., Kaiser, F., Maassen, P. A. M., & de Weert, E. (1994). Higher education policy in international perspective: An overview. In L. Goedegebuure, F. Kaiser, P. A. M. Maassen, & E. de Weert (Eds.), Higher education policy: An international comparative perspective (pp. 1-12). [DOI:10.1016/B978-0-08-042393-7.50008-0]
Gonzales, C., & Pedraja, L. (2015). Privatization and access: The chilean higher education experiment and its discontents. Retrieved from https://cshe.berkeley.edu/publications/privatization-and-access-chilean-higher-education-experiment-and-its-discontents
Hatch, M. J. (2015). Organization theory : Modern, symbolic, and postmodern perspectives [H. Danayifar, Persian Trans]. Tehran: Katabe Nashre Mehraban. http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/4109378
Holzhacker, D. O., Chornoivan, O., Yazilitas, D., & Dayan-Ochir, K. (2009). Privatization in Higher Education: Cross-Country Analysis of Trends, Policies, Problems and Solutions. Institute for Higher Education Policy. Retrieved from http://hdl.voced.edu.au/10707/277592
Jamshidi, L., Arasteh, H. R., Naveh Ebrahim, A. R., & Zeinabadi, H. R. (2014). [Qualitative development of higher education privatization in Iran: Micro requirements and prerequisites (Persian)]. Quarterly Journal of Innovation and Enterpreneurship, 1(3), 65-88. http://innovation.saminatech.ir/Article/13941030151349914
Jamshidi, A. (2007). [Relation between organizational commitment and structural dimensions (formality, complexity and centralization). The Journal of Planning and Budgeting, 12(4), 187-207. http://jpbud.ir/article-1-35-fa.html
Karimi, S., & Nasr, A. R. (2013).[Methods of analyzing interview data (Persian)]. The Quality of Research in the Humanities, 4(1), 71-94. http://pajohesh.nashriyat.ir/node/105
Khastar, H. (2009). [A method for calculating coding reliability in qualitative research interviews (Persian)]. Journal of Methodology of Social Sciences and Humanities, 15(58), 161-174. http://method.rihu.ac.ir/article_418.html
Levy, D. C. (2013). The decline of private higher education. Higher Education Policy, 26(1), 25-42. [DOI:10.1057/hep.2012.26]
Mehralizadeh, Y., Mehni, O., & Elhampour, H. (2014). [The performance evaluation of board of trustees oriented schools (Heyat omana) (Persian)]. Journal of Edcucational Science, 21(1), 5-25. http://education.scu.ac.ir/article_12150.html
Mintzberg, H. (1999). Managing quietly. Leader to Leader. 12, 24-30. [DOI:10.1002/ltl.40619991206]
Naderi, A. (2009). [Education finance (Persian)]. Tehran: Tehran University Press. http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/1929560
Nafaisi, A. H. (2001). [Analysis of the higher education system (Persian]. Retrieved from: https://irphe.ac.ir/files/site1/pages/Tarhhaye_Jame/Tarh_Report/47-nafisi.pdf
Okunola, P. O., & Oladipo, S. A. (2012). Privatization of higher education in Nigeria: Critical issues. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED567106.pdf
Rabiee, A., & Nazarian, Z. (2012). [Obstacles to the privatization of higher education in Iran and providing solutions to address them (Persian)]. Journal of Iranian Higher Education. 4(2), 171-206. http://ihej.ir/article-1-638-fa.html
Rezaeian, M., Tavakol Kowsari, M. A., Naveh Ebrahim, A. (2016). [Analysis of challenges facing Iranian non-governmental non-profit universities and higher education institutions (Persian)]. Journal of Iranian Higher Edcucation, 8(1), 72-91. http://ihej.ir/article-1-788-fa.html
Robbins, S. P. (2003). Organizational Behavior. New Jersey: Prentice-Hall. https://books.google.com/books?id=JP4bHAAACAAJ&dq
Robbins, S. P. (2009). [Essentials of organizational behavior (Persian)]. 21th ed. Tehran: Iran Cultural Studies. http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/579281
Royaee, R. A., & Mozafar, H. (2008). [The study of the corelation and consistency between the organization stracture (formality, concentration and complexity) and the strategic goles in Radio and TV organization and presrntion of a suitable pattern (Persian)]. Journal of Future Studies Management, 19(2), 31-40. http://jmfr.srbiau.ac.ir/article_5705.html
Shah, M., Sid Nair, C., & Bennett, L. (2013). Factors influencing student choice to study at private higher education institutions. Quality Assurance in Education, 21(4), 402-416. [DOI:10.1108/QAE-04-2012-0019]
Salehi Omran, E., Ebrahimi, G. A., & Hosseinzadeh, M. (2011). [Investigating the factors and motives for the emergence and expansion of non-governmental and non-profit universities and higher education institutions in Iran Case study: Mazandaran province (Persian)]. Journal of Iranian Social Studies, 4(3), 54-70. http://www.jss-isa.ir/article_23418.html
Tasnimi, A. A., & Sajadi S. M. (2001). [A critical review of theoretical basis of higher education privatization (Persian)]. Journal of Research and Planning in Higher Education, 7(2), 15-41. http://journal.irphe.ac.ir/article-1-588-fa.html
Verma, C. (2017). Development Status of Higher Education in Northern India: A Review Study. European Journal of STEM Education, 2(1), 1-5. [DOI:10.20897/ejsteme/70008]
Wells, P. J., & Sadlak, J., & Vlǎsceanu, L. (2007). The rising role and relevance of private higher education in Europe. Bucharest: UNESCO-CEPES. https://books.google.com/books/about/The_Rising_Role_and_Relevance_of_Private.html?id=MDLpMAAACAAJ&source
Yarahmadi, M. (2015). [Fundamentals of organizational structure (Persian)]. Retrieved from http://modiryar.com/index-management/general/structure/4591
Ziegele, F., & Stannek, A. (2007). Germany. In: Wells, P. J., & Sadlak, J., & Vlǎsceanu, L (Eds.), The rising Role and Relevance of Private Higher Education in Europe (pp. 131-212). Bucharest: UNESCO-CEPE.