ابراهیمی، م.، حاجی میرزایی، م. ع.، و محمدخانی، س. (0931). تخمین الگوی عرضه نفت خام ایران. نشریه مطالعات اقتصاد انرژی، 8(29)، 311-731. https://www.sid.ir/fa/Journal/ViewPaper.aspx?id=147211
اعرابی، س. م.، و دهقان ن. (9831). استراتژی بازاریابی بینالملل. تهران: نشر مهکامه.
بهبهانی، م.، و لاری سمنانی، ب. (3931). اولویتبندی استراتژیهای بازاریابی بینالمللی فرآوردههای نفتی ایران (مطالعه موردی: شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران). [پایاننامه کارشناسی ارشد]. دانشگاه آزاد اسلامی.
هرورانی، ح. (1931). بورس نفت و راهکارهای ایجاد آن در ایران. تهران: گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، گزارش شماره 34521. https://rc.majlis.ir/fa/report/show/822459
محمودی، ا.، شیخی، ا.، و رحمانی، س. (8931). پتروپالایشگاه ها و اهمیت آنها در تکمیل زنجیره ارزش نفت و بررسی وضعیت آن در ایران. تهران: گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، گزارش شماره 97461. https://rc.majlis.ir/fa/report/show/1149713
دانشمندی، ز. (6931). اهمیت پیمان پولی دوجانبه از منظر اقتصاد مقاومتی. تهران: نشست پژوهشی مرکز پژوهش خبری صدا و سیما.
کگلی، چ.، و ویتکف، ی. (4831). سیاست خارجی آمریکا الگو و روند. ترجمه دستمالچی، ا. چاپ دوم، دفتر مطالعات سیاسی و بینالمللی. تهران: وزارت امور خارجه، مرکز چاپ و انتشارات.
دلاورپوراقدم، م.، و محبی، ج. (1931). ابعاد اهداف و ماهیت تحریمهای جمهوری اسلامی ایران. تهران: سازمان بسیج حقوقدانان.
دولابی، ح. ر.، و حامدی، ا. (6931). استراتژی بازاریابی شرکت ملی نفت ایران. ماهنامه اکتشاف و تولید نفت و گاز، 6931(251)، 53-64. http://ekteshaf.nioc.ir/browse.php?a_id=2226&sid=1&slc_lang=fa
رشیدی، م. (5931). تحریم نفتی ایران از منظر حقوق بینالملل. تهران: نشر شهر دانش.
ریاضی، م. ر. (8831). آشنایی با مهندسی مخازن نفت و گاز. تهران: مؤسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف.
زهرانی، م. (6731). نظریههای تحریم اقتصادی. تهران: انتشارات وزارت امور خارجه.
ساعی، ا.، و پاشنگ، م. (6931). موانع توسعه صنعت نفت در آینده با بررسی عوامل رکود صنعت ایران در دوره زمانی (3931-3831). نشریه راهبرد، 62(48)، 95-57. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=345095
سمیعی نسب، م.، سلیمانی، ی.، و عبدی، س. (5931). مدل مفهومی مطلوب امنیت جمهوری اسلامی ایران در منظومه اقتصاد مقاومتی. مجله آفاق امنیت، 9(03)، 56-69. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=287580
پیروزنیا، ش. (7831). بازار تجارت نفت با رویکرد معاملات مالی. تهران: نشر چالش.
صفری، م. (7931). تحریم نفت. تهران: اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر.
قاسمی، ب.، و چتری، ح. ر. (8831). تحلیل استراتژیک محیط برونی صنعت نفت. نشریه مدیریت کسبوکار، 1(1)، 731-551. https://www.sid.ir/fa/JOURNAL/ViewPaper.aspx?id=203558
قوامی، س. ح. (5931). ضرورت و کارکردهای پیمانهای دویا چندجانبه ارزی. فصلنامه آفاق امنیت، 9(31)، 931-651. https://ps.ihu.ac.ir/article_200519.html
کاملی، ع. ر. (8831). مروری بر عمدهترین تحولات بازار نفت در نیم قرن اخیر. تهران: مؤسسه مطالعات بینالمللی انرژی، چاپ اول. https://www.adinehbook.com/gp/product/6009110070
کمالی، س. ک. (0931). ارائه استراتژی مناسب بازاریابی جهت ارتقاء جایگاه ایران در بازار جهانی نفت.[پایاننامه کارشناسی ارشد] دانشگاه آزاد اسلامی.
هاتفی، م. ع.، و وهابی، م. م. (7931). استراتژیهای راهبردی پروژههای نفت و گاز. پژوهشهای مدیریت راهبردی، 42(96)، 53-55. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=361340
References
Arabi, S. M., & Dehghan, N. (2010). [International marketing strategy (Persian)]. Tehran: Mahkameh. http://opac.nlai.ir/opac-prod/search/briefListSearch.do?command=FULL_VIEW&id=2226344&pageStatus=0&sortKeyValue1=sortkey_title&sortKeyValue2=sortkey_author
Baldwin, D. A. (1985). Economic statecraft. New Jersey: Prinston University Press . https://www.google.com/books/edition/Economic_Statecraft/1tgP1Zi7kwwC?hl=en&gbpv=0
Behbahani, M. [Prioritization of international marketing strategies for Iranian petroleum products case study: National Iranian Petroleum Products Refining and Distribution Company (Persian)] [MSc thesis]. Tehran: Islamic Azad University.
Bollino, C. A., Efird, B., Hasanov, F., & Hatipoğlu, E. (2019). Iran sanctions: implications for the oil market. Riyadh: King Abdullah Petroleum Studies and Research Center (KAPSARC). https://www.kapsarc.org/research/publications/iran-sanctions-implications-for-the-oil-market/
Cavusgil, S. T., & Zou, S. (1994). Marketing strategy-performance relationship: An investigation of the empirical link in export market ventures. Journal of Marketing, 58(1), 1-21. [DOI:10.2307/1252247]
Cavusgil, S. T., Zou, S., & Naidu, G. M. (1993). Product and promotion adaptation in export ventures: An empirical investigation. Journal of International Business Studies, 24(3), 479-506. [DOI:10.1057/palgrave.jibs.8490242]
Dagres, H., & Slavin, B. (2018). How Iran will cope with US sanctions. Washington, DC: Atlanticcouncil. https://www.atlanticcouncil.org/in-depth-research-reports/issue-brief/how-iran-will-cope-with-us-sanctions/
Daneshmandi, Z. (2017). [The importance of a bilateral monetary pact from the perspective of a resistance economy (Persian)]. Retrieved from https://www.iribnews.ir/fa/news/1831675/
Daoudi, M. D., Daoudi, M. S., & Dajani, M. S. (1983). Economic sanctions, ideal and experience. Boston: Routledge& Kegan Paul. https://www.google.com/books/edition/Economic_Sanctions_Ideals_and_Experience/796OAAAAMAAJ?hl=en
Delavar Pooreghdam, M., & Mohebi, J. (2012). [Dimensions, goals and nature of sanctions of the Islamic Republic of Iran (Persian)]. Tehran: Lawyers’ Basij Organization. http://opac.nlai.ir/opac-prod/search/briefListSearch.do?command=FULL_VIEW&id=4458477&pageStatus=1&sortKeyValue1=sortkey_title&sortKeyValue2=sortkey_author
Dolabi, H. R., & Orchid, H. (2017). [Marketing strategy of National Iranian Oil Company (Persian)]. Scientific Monthly of Oil and Gas Exploration and Production, 1396 (152), 35-46. http://ekteshaf.nioc.ir/article-۱-۲۲۲۶-fa.html
Ebrahimi, M., Haji, M. S. M. A., & Mohammadkhani, S. (2011). [Crude oil supply of iran: Estimating of a model (Persian)]. Quarterly Journal of Energy Economics Studies, 8(29), 113-37. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=147211
Ghasemi, B., & Chatri, M. R. (2009). [Strategic analysis of the external environment of the oil industry (Persian)]. Business Management, 1(1), 19-38. http://bmj.iauctb.ac.ir/article_511304.html?lang=fa
Ghavami, H. (2016. [Necessity and functions of dual multilateral foreign exchange agreements (Persian)]. Security Horizons, 9(31), 139-56. https://ps.ihu.ac.ir/article_200519.html
Hassani, M. (2016). Iran oil production, investment policy, international sanctions and P5 + 1 deal with Iran, 2006-2015. Contemporary Review of the Middle East, 3(4), 405-21. [DOI:10.1177/2347798916664615]
Hatefi, M. A., & Wahhabi, M. M. (2018). [Oil and gas project management strategies, based on project management knowledge domains (Persian)]. Journal of Strategic Managment Research, 24(69), 35-55. http://smr.journals.iau.ir/article_543700.html
Hrvrany, H. (2012). [Oil exchange and ways to create it in Iran (Persian)]. Tehran: The Research Center of the Islamic Consultative Assembly. https://rc.majlis.ir/fa/report/show/822459
Kamali, K. (2011). [ Provide an appropriate marketing strategy to promote Iran’s position in the global oil market (Persian)] [MSc. thesis]. Tehran: Islamic Azad University.
Kameli, A. (2009). [An overview of the major developments in the oil market in the last half century (Persian)]. Tehran: Institute of International Energy Studies. http://opac.nlai.ir/opac-prod/search/briefListSearch.do?command=FULL_VIEW&id=1879355&pageStatus=1&sortKeyValue1=sortkey_title&sortKeyValue2=sortkey_author
Kogley, Ch., & Witkoff, E. (2005). US Foreign Policy: Pattern and Trend [A. Dastmalchi, Persian Trans]. Tehran: Ministry of Foreign Affairs. https://www.gisoom.com/book/1322716
Rashidi, M. (2016). [Iran oil sanction in the light of the international law (Persian)]. Tehran: Shahr-e-Danesh Institute for Legal. http://opac.nlai.ir/opac-prod/search/briefListSearch.do?command=FULL_VIEW&id=4401525&pageStatus=1&sortKeyValue1=sortkey_title&sortKeyValue2=sortkey_author
Riazi, M. R. (2009). [Introduction to oil and gas reservoir engineering (Persian)].Tehran: Sharif University of Technology. http://opac.nlai.ir/opac-prod/search/briefListSearch.do?command=FULL_VIEW&id=528799&pageStatus=1&sortKeyValue1=sortkey_title&sortKeyValue2=sortkey_author
Robinson, M. L. (2014). Marketing big oil: Brand lessons from the world’s largest companies. New York: Palgrave Macmillan. https://www.google.com/books/edition/Marketing_Big_Oil_Brand_Lessons_from_the/MPDwAwAAQBAJ?hl=en
Mahmoodi, A., Sheikhi, A., & Rahmani, S. (2019). [Petroleum refineries and their importance in completing the oil value chain and examining its situation in Iran (Persian)]. Tehran: The Research Center of the Islamic Consultative Assembly. https://rc.majlis.ir/fa/report/show/1149713
Morgan, T. C., Bapat, N., & Krustev, V. (2009). The threat and imposition of economic sanctions, 1971-2000. Conflict Management and Peace Science, 26 (1), 92-110. [DOI:10.1177/0738894208097668]
Nephew, R. M. (2015). Implications of new oil sanctions on Iran. New York: Center on Global Energy Policy (CGEP). https://academiccommons.columbia.edu/doi/10.7916/D8C53NWT
Pirooznia, Sh. (2008). [A look at the oil trading market with a financial trading approach (Persian)]. Tehran: Challenge. http://opac.nlai.ir/opac-prod/search/briefListSearch.do?command=FULL_VIEW&id=1313835&pageStatus=1&sortKeyValue1=sortkey_title&sortKeyValue2=sortkey_author
Saei, A., & Pashang, M. (2017). [Obstacles to the development of the oil industry in the future by examining the factors of stagnation of Iranian industry in the period (2004-2014) (Persian)]. Strategy, 26(84), 59-75. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?ID=345095
Safari, M. (2018). [Oil embargo crossing package (Persian)]. Retrieved from http://amtt.ir/%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%B9%D8%A8%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%86%D9%81%D8%AA/
Samiei Nasab, M., Soleimani, Y., & Abdi, S. (2016). [Optimal conceptual model of food security of the Islamic Republic of Iran in the system of resistance economy (Persian)]. Scientific Journal of Security Horizons, 9(30), 65-96. https://ps.ihu.ac.ir/article_200510.html?lang=fa
Seeberg, P. (2016). The EU and the international sanctions against Iran: European and Iranian foreign and security policy interests, and a changing Middle East. Palgrave Communications, 2, 1-9. [DOI:10.1057/palcomms.2016.80]
Townsend, J. D., Yeniyurt, S., Deligonul, Z. S., & Cavusgil, S. T. (2004). Exploring the marketing programs antecedents of performance in the global company. Journal of International Marketing, 12(4), 1-24. [DOI:10.1509/jimk.12.4.1.53215]
Vadadi Sharif, S., Maleki, A., & Ahmadi, M. (2016). [Study of Caspian energy markets using the combined security measure of energy demand of the Caspian region in 2015 and 2030 horizon (Persian)]. Strategic Studies of Public Policy, 6(20), 67-84. http://sspp.iranjournals.ir/article_23296.html