- خداداد کاشی، فرهاد. (1379). انحصار، رقابت و تمرکز در بازارهای صنعتی ایران، فصلنامهی شمارهی 15 پژوهشنامهی بازرگانی.
- شهیکی تاش، محمد نبی و اتباعی، فرامرز. (1391). تاثیر رقابت خارجی بر شدت رقابت و مارکآپ در بازارهای صنعتی ایران، فصلنامهی مطالعات اقتصادی کاربردی در ایران، سال اول، شمارهی 3، صفحات 55-27.
- خداداد کاشی، فرهاد. (1388). دیدگاههای مختلف در مورد مفهوم و نظریهی رقابت، فصلنامهی پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، سال هفدهم، شمارهی 51.
- احمدوند، محمدرحیم و دیلمینژاد، رضا. (1386). بررسی فرایند جهانی شدن بخش صنعت و معدن در ایران، فصلنامهی پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، شمارهی 39-40.
- پورمقیم، سیدجواد. (1388). تجارت بینالملل، (چاپ سیزدهم). نظریهها و سیاستهای بازرگانی، نشر نی.
- پژویان، جمشید، خداداد کاشی، فرهاد و شهیکی تاش، محمدنبی، ارزیابی شکاف بین قیمت و هزینه نهایی در صنایع ایران، مجلهی اقتصاد، شمارهی 26.
- Aileen J. Thompson. (2001). Import Competition and Market Power: Canadian Evidence, Federal Trade Commission Washington, DC.
- Akbar Ullah ,Ejaz Ghani, and Attiya Y. Javed.(2013), Market Power and Industrial Performance in Pakistan, Pakistan Institute of Development Economics, PIDE Working Papers.
- Ashenfelter, O. & D Sullivan.(1987). Nonparametric Test of Market Structure: An Application to the Cigarette industry, Journal of Industrial Economics.
- Amazz, A. R, A, Lopez, & C,Liron-Espana. (2002). Market Power and Efficiency: A structural approach, Review of Industrial Organization, 115-126.
- Thompson, Aileen J. (2001) Import Competition and Market Power: Canadian Evidence, Federal Trade Commission Washington, DC.
- Waterson, Cowling, K. & M. (1976). Price- Cost Margin and Market Structure, Economica, 267-274.
- Masson, Geroski. P. R, & shaanan, J, (1987), The Dynamic of Market Structure, International Journal of Industrial Organization.
- Hall, R, (1988), the Relationship between Price and Marginal Cost in U.S Industry, Journal of political Economy.
- Joaquim, Oliveira Martins, Scarpetta, Stefano and Pilat, Dirk, (1996). Mark- up Pricing, Market Structure and The Business Cycle, OECD Economic Studies.
- Beccarello, Massimo. (1996), ‘Time Series Analysis of Market Power: Evidence from G-7 Manufacturing’, International Journal of Industrial Organization, 3–136.
- Vivek, Ghosal, (2000), Product Market Competition and the Industry Price–Cost Markup Fluctuations: Role of Energy and Monetary Changes’, International Journal of Industrial Organization, 415–444.
- Sandeep Mazumder, (2009) The Price-Marginal Cost Markup and its Determinants in U.S. Manufacturing, MPRA Paper No. 17260.
- Kozo Kiyota,( 2010), Productivity, Markup, Scale Economies, and the Business Cycle: Estimates from firm-level panel data in Japan, The Research Institute of Economy, Trade and Industry, Discussion Paper Series 10-E-040.
- Caves, R. E, (1985), International Trade and Industrial Organization: Problems Solved and Unsolved. European Economic Review, 377–395.