1- آذر، عادل، و طیبه امیرخانی. (1390). بودجهریزی عمومی: نهادهای بودجهریزی و بودجه محلی. تهران: انتشارات سمت.
2- ابوالحسنی، الهه. (1391). حکمرانی مردم سالارانه. فصلنامه سیاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران. 42 (1): 1-19.
3- بشیریه، حسین. (1384). آموزش دانش سیاسی. تهران: انتشارات نگاه معاصر.
4- پورعزت، علیاصغر، و میریعقوب سید رضایی.( 1395). بودجهریزی عدالت محور برای پیشرفت فرا منطقهای. تهران: مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت.
5- خبره، ولی الله. (1388). نقش حکمرانی خوب در مبارزه با فساد و جرائم مالی. دانش و ارزیابی: فصلنامه علمی و تخصصی سازمان بازرسی کل کشور. 1 (1): 19-52.
6- خضری، محمد. (1387). اقتصاد سیاسی رانت جویی در بودجهریزی دولتی ایران. پژوهشنامه علوم سیاسی. 12: 39-72.
7- دباغ، سروش، و ندا نفری.( 1388). تبیین مفهوم خوبی در حکمرانی خوب. نشریه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران. 1 (3): 3-18.
8- داناییفرد، حسن، جبار باباشاهی، عادل آذر، و اسدالله کردنائیج.( 1391). تحول در رفاه ملی: آیا حکمرانی خوب نقش مهمی ایفا میکند؟. پژوهشهای مدیریت در ایران. 16 (4): 45-62.
9- رمضانی، محمدتقی. 1385. مروری بر مشکلات و نارساییهای بودجهریزی در ایران. مصباح. 64: 51-88.
10- شبیری نژاد، علیاکبر، و احمد توکلی.( 1386). بودجهریزی در ایران: حقوق قوه مقننه در بررسی و رأی به بودجه(مبانی نظری و الگوهای پیشنهادی). تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
11- شبیری نژاد، علیاکبر.( 1387). بودجهریزی در ایران: بودجه و پارلمان. تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
12- شبیری نژاد، علیاکبر.( 1386). مسائل ساختاری در فرآیند بودجهریزی ایران. مجله راهبرد مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام. 43: 77-95.
13- قادری، محمدرضا، و علیرضا فرزیب. 1385. بودجهریزی نوین دولتی. تهران: انتشارات سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور.
14- قاسمی، محمد.(1384). رئیسجمهور و چالشی به نام بودجهریزی در ایران. مجلس و راهبرد. 46: 91-113.
15- قطبی، میلاد، و توکل حبیب زاده.( 1394). تحلیل جایگاه نهادهای اجرایی فراقوه ای مصوب مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران و چارچوب اصل استقلال قوا. فصلنامۀ مطالعات حقوق عمومی. 45 (3): 341-360.
16- کردبچه، محمد . 1385. نظام بودجهریزی. تهران: انتشارات سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور.
17- محمودی، سید محمد.( 1388). تحلیلی بر سیر تحولات کلان آمایش سرزمین فرانسه در نیم قرن گذشته و ارائه پیشنهاداتی جهت بهبود وضعیت آمایش سرزمین ایران. آمایش سرزمین. 1 (1): 141-180.
18- مقیمی، سید محمد، و مصطفی اعلایی اردکانی. (1390). سنجش شاخص های حکمرانی خوب و نقش دولت الکترونیک در ارتقای آن. مدیریت فناوری اطلاعات. 3 (8): 171-188.
19- مفیدی، مهرانوش.( 1389). آمایش سرزمین در اتریش با نگاهی به کنفرانس برنامهریزی فضایی. آمایش سرزمین. 2 (3): 73-99.
20- مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی. (1381). بودجهریزی در ایران(مسائل و چالش ها). تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
21- مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.( 1383). نظریه حکمرانی خوب: توانمندسازی دولت طرح پژوهشی حکمرانی خوب(6). تهران: دفتر بررسیهای اقتصادی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
22- مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.( 1386). مسائل و مشکلات بودجهریزی در ایران(خلاصه نظرات دست اندر کاران فرایند بودجه). تهران: دفتر مطالعات برنامه و بودجه مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
23- مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.( 1386). بودجهریزی در ایران: حقوق قوه مقننه در بررسی و رأی به بودجه(مبانی نظری و الگوهای پیشنهادی). تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
24- مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.( 1387). بودجهریزی در ایران: بودجه و پارلمان. تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
25- مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.( 1388). فرار مالیاتی و رشد اقتصادی در ایران. تهران: دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی.
26- مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.( 1389). نقش کمیسیونهای داخلی در نظارت پارلمانی(مطالعه تطبیقی). تهران: دفتر مطالعات حقوقی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
27- مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.( 1391). نقش در حال تحول پارلمانها در فرایند بودجه. تهران: دفتر مطالعات برنامه و بودجه مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
28- موثقی، سید احمد، و دلارام غنیمی فرد.( 1391). نفت و دموکراسی( مورد مطالعه: کشورهای صادر کننده نفت). فصلنامه سیاست. 42 (2): 247-262.
29- نوبخت، محمد باقر.( 1391). مدل مفهومی اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی کشور. فصلنامه راهبرد اقتصادی. 1 (2): 7-46.
30- ویلداوسکی، آرون، و نوامی کایدن. (1974). برنامهریزی و بودجهریزی در کشورهای فقیر. با ترجمه علی پاراسائیان. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
31- هداوند، مهدی.( 1384). حکمرانی خوب، توسعه و حقوق بشر. حقوق اساسی. 4: 51-86.
32- Allen, R., & Tommasi, D. (2001). Community governance Community governance. paris: OECD Publication.
33- Awio, G ,& Northcott, D. (2001). Decentralization and budgeting: the Uganda health sector experience. The International Journal of Public Sector Management, 14 (1), 75-88.
34- Blondal, J., R, Kristensen, J. K & Ruffner, M.. (2002). Budgeting in Finland. Oecd Journal On Budgeting 2 (2), 119-153.
35- Cardos, I., R. (2014). New Trends In Budgeting: A Literature Review. Practical Application of Science 2 (2), 483-490.
36- Chinyio, E., & Olomolaiye, P. (2010). Construction stakeholder management.. chennai: John Wiley and Sons.
37- Egbide, B., & Agbude, G., A.. (2012). Good Budgeting And Good Governance: A Comparative Discourse. The Public Administration and Social Policies Review 2 (9), 1-12.
38- Gowda, A., N., & Kumar, S., T., P. (2013). A Study on Good Governance: An overview. Asian Journal of Research in Social Sciences and Humanities 3 (11), 82-92.
39- Hwang, Y. (2011). Comparative Analysis Of Indonesian And Korean Governance. Korea: Asia Research Centre, 1-28.
40- Kaufmann, D., Kraay, A., & Zoido-Lobatón, P. (1999). Governance Matters: Policy Research Working Paper. Washington DC: World Bank.
41- Kaufmann, D., Kraay, A., & Mastruzzi, M. (2010). The worldwide governance indicators:Methodology and Analytical Issues. World Bank Policy Research Working Paper 54(30), 1-31.
42- Kaufmann, D, Kraay, A & Zoido-Lobatón , P. (2000). Governance Matters II:Updated Indicators for 2000-01 Policy Research Working Paper. Washington DC: World Bank.
43- Lapsley, I., & Rios , A. (2015). Making sense of government budgeting: an internal transparency perspective. Qualitative Research in Accounting & Management 12 (4), 377-394.
44- Lytvynchenko, G. (2014). Programme management for public budgeting and fiscal policy. Procedia - Social and Behavioral Sciences 119: 576 – 580.
45- Morrell, K. (2009). Governance And The Public Good. Public Administration 87 (3), 538–556.
46- National Advisory Council on State and Local Budge. (1999). Recommended Budget Practices: A Framework For Improved State and Local Government Budgeting. Chicago: National Advisory Council on State and Local Budgeting: Government Finance Officers Association.
47- OECD. (2014). The Principles Of Budgetary Governance. Paris: Public Governance And Territorial Development, 1-16.
48- Shah, A. (2007). Budgeting And Budgetary Institutions. Washington, DC: The International Bank for Reconstruction and Development / The World Bank.
49- Vian, T. (2010). Good Governance And Performance-Based Budgeting: Factors Affecting Reform Progress In Lesotho Hospitals. Boston: Boston University: University Professors Program.
50- Weil, F., D. (1994). Political Culture, political structure and democracy: The case of legitimation and opposition structure. Research on democracy and society 2 (1), 65-116.
51- Weiss, T., G. (2000). Governance. Good Governance and Global Governance, Conceptual and Actual Challenges. Third World Quarterly 21 (5), 795-815.
52- Wildavsky, A. (1978). A Budget for All Seasons? Why the Traditional Budget Lasts. Public Administration Review 38 (6), 501-509.
53- Williamson, A., & Fung, A. (2004). Political Deliberation: Where We Are and Where We Can Go. National Civic Review 1 (1), 1-13.
54- Wilson, G., Hager, G., & Hobson, A. (2001). Performance - based budgeting: concept and example. frankfort- kentucky: committee for program review and investigation.
55- World Bank. (2000). World Development Report. New York: Oxford University.
56- World Bank. (2007). a Decade of Measuring the Quality of Governance: Worldwide Governance Indicators, 1996–2006. Washington: The International Bank for Reconstruction.
57- World Bank. (2016, 10 29). Retrieved from worldbank: http://info.worldbank.org/governance/wgi/#doc-intro