منابع فارسی
ابوالقاسمی، ف. (1395). شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی در دانشگاه سیستان وبلوچستان. [پایاننامه کارشناسی ارشد]. سیستان و بلوچستان: دانشگاه سیستان و بلوچستان.
اجاقی، ص.، رضایی، ب.، نادری، ن. و جعفری، ج. (۱۳۹۶). ارزیابی کیفیت خدمات آموزش کارآفرینی (مطالعه موردی: دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه). مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار در کشاورزی، ۴(۳)، 12-1.
اجاقی، ص.، رضایی، ب.، نادری، ن. و جعفری، ح. (۱۳۹۵). ارائهی الگوی مفهومی مؤلفههای خرد و کلان نظام آموزش مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار در کشاورزی، ۳(۴)، 54-39.
احمدزاده، م.، سالارزهی، ح. ا. و یعقوبی، ن. (۱۳۹۲ ). بررسی و تحلیل اثربخشی آموزش کارآفرینی در رشتههای کارآفرینی با استفاده از مدل ماتریس رضایت. مجله پژوهشهای مدیریت عمومی، ۶(۲۲)، 130-105
احمدی، ح. و امیدی نجفآبادی، م. (۱۳۸۸). بررسی وضعیت آموزشهای دانشگاهی برای ترویج کارافرینی (مطالعه موردی: دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران). پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، ۲(۳)، 72-63.
امیراسماعیلی، م. ر.، صابری، س. ح. و برخورداری، ف. (۱۳۹۷). ارزیابی دانشگاه علومپزشکی کرمان براساس ویژگیهای دانشگاه کارآفرین. طب و تزکیه، ۲۷(۳)، 214-204.
اولادیان، م.، سیف نراقی، م.، نادری، ع. ا. و شریعتمدار، ع. (۱۳۸۹). بررسی عوامل مؤثر بر توسعه کارآفرینی از دیدگاه دانشآموختگان دانشگاه تهران و مدیران کارآفرین شهر تهران بهمنظور فراهم کردن الگوی مناسب برنامه درسی دوره کارشناسی علومتربیتی گرایش (مدیریت و برنامهریزی آموزشی). فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 5(2)، 103-81
بالنصاف، ا. (۱۳۹۰). رابطه آموزشهای دانشگاهی با پرورش روحیه کارآفرینی در دانشجویان کارشناسی ارشد رشتههای برنامهریزی آموزشی و سنجش و اندازهگیری در دانشگاه علامه طباطبائی در سال ۱۳۸۸[ پایاننامه کارشناسی ارشد].تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
برادران، م.، عابدی، ب.، خسرویپور، ب.، یعقوبی، ج. و یزدان پناه، م. (۱۳۹۶). تدوین الگوی دانشگاه کارآفرین کشاورزی و منابع طبیعی از دیدگاه مدیریت آموزش کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 9(40)، 139-123.
برهام چوبین، م.، مشرف جوادی، م. و صفری, ع. (۱۳۹۵). ارزیابی و رتبهبندی معیارهای دانشگاه کارآفرین (مورد مطالعه: دانشگاههای استان اصفهان. نشریه توسعه کارآفرینی، ۹(۴)، 710-691.
بهزادی، ن.، رضوی، س. و حسینی، س. ر. (۱۳۹۳). طراحی الگوی مفهومی دانشگاه کارآفرین با رویکرد کارآفرینی سازمانی. فصلنامه علمیپژوهشی توسعه کارآفرینی، ۷(۴)، 713-697.
جوانمردی، ش.، عباس پور، ع.، خورسندی طاسکوه، ع. و غیاثی ندوشن، س. (۱۳۹۷). طراحی الگوی دانشگاه نوآور در چارچوب اکوسیستم نوآوری در ایران. آموزش عالی ایران، ۱۰(۴)، 170-137.
جوانمردی، م.، شریفی، ن. و رستمی، ا. (۱۳۹۷). ارزیابی وضعیت آموزشهای دانشگاهی برای ترویج کارآفرینی در رشته زبان و ادبیات عربی (با تکیه بر محتوای آموزشی و روشهای تدریس). مجله الجمعیه العلمیه الایرانیه للغه العربیه و آدابها، فصلیه علمیه محکمه، 14(2)، 136-117.
جهانیان، ر. (۱۳۸۹). بررسی راهکارهای توسعه کارآفرینی در آموزشکدههای فنی و حرفهای دانشگاه آزاد اسلامی. تحقیقات مدیریت آموزشی، ۲(۲)، 74-51.
حجازی، ا.، نوه ابراهیم، ع.، بهرنگی، م. و زینآبادی، م. ر. (۱۳۹۴). شناسایی عوامل تأثیرگذار بر برنامههای توسعه آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی ایران (چارچوبی برای برنامهریزی اجرا و ارزیابی). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 21، 242-229.
حدادی، ا.، کیانی، غ.، و جعفریزاده، ه. (۱۳۹۶). اجرای طرح مهارتآموزی و کارآموزی دانشجویان به شیوه نوین. نشریه کارافن، 14(41)، 119-105.
حسینینیا، غ. ح. و موسوی، س. ش. (۱۳۹۷). آموزش کارآفرینی در دانشگاهها، روشها و چالشها. نامه آموزش عالی، ۱۱(۴۱)، 88-59.
راهپیما غیاثآبادی، م. (۱۳۹۴). ویژگیهای کلاس درس کارآفرینانه از دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان کارآفرین دانشگاه بیرجند. [پایاننامه کارشناسی ارشد]. بیرجند: دانشگاه بیرجند.
رحیمی، م. (۱۳۹۶). شناسایی عوامل مؤثر بر آموزش اثربخش کارآفرینی و ارائه مدل بهینه[ پایاننامه کارشناسی ارشد].کرمانشاه: دانشگاه رازی.
رضایی، ر. ا. و میریکرم، ف. (۱۳۹۷). تأثیر مؤلفههای آموزشهای کارآفرینانه بر توسعه مهارتهای کارآفرینانه در دانشجویان رشتههای کشاورزی (مورد مطالعه: دانشگاه تهران). تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی، ۴۹(۲)، ۲۲۵-۲۳۸.
زالی، م. و رضوی، س. م. (۱۳۸۳). بررسی تحلیلی آموزش کارآفرینی در دانشگاهها. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، ۱(۱۶)، 81-52.
سمندر علیاشتهاردی، م. (۱۴۰۱). مدلسازی ساختاریتفسیری راهبردهای تحقق مأموریت آموزش در دانشگاه کارآفرین. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی [در دست انتشار].
شریفزاده، م. ش.، عبداللهزاده، غ. ح. و نجفینژاد، ع. (۱۳۹۷). موردکاوی تجربهگذار به دانشگاه کارآفرین: دانشگاه بهسان یک زیستبوم کارآفرینی خرد. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی، ۵(۲)، 69-33.
علیپور توپکاتلو، ح. ع. (۱۳۹۵). شناسایی و ارزیابی شاخصهای دانشگاه در تبدیل شدن به دانشگاهی کارآفرین و نوآور با رویکرد تحلیل سلسله مراتبی فازی (مطالعه موردی دانشگاه پیام نور تهران) [پایاننامه کارشناسی ارشد]. تهران: دانشگاه پیام نور.
غلامپور، ز. و کلیچ، م. (۱۳۹۱). ارزیابی اثربخشی دورههای آموزشی کوتاهمدت مهارتهای کارآفرینی بر دانشجویان و دانشآموختگان استان مازندران. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 18(1)، 151-129.
فضلعلی، ب. (۱۳۹۵). مقایسه وضعیت مؤلفههای کارآفرینی دانشگاهی از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکدههای فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر (مطالعه موردی: دانشگاه غیردولتی علم و فرهنگ)[ پایاننامه کارشناسی ارشد]. تهران: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علم و فرهنگ.
فضلیفرد، س.، لطفی هروی، م. و سمندر علیاشتهاردی، م. (۲۰۲۱). جوایز اعطایی به جامعهمحوری و کارآفرینی در دانشگاهها. سیاستنامه علم و فناوری، 11(4)، 114-98.
کاشانی، ت.، رسولی، م. و سلیمانپور، م. (1396). بررسی عوامل مؤثر بر مهارتهای کارآفرینی دانشجویان رشته کشاورزی دانشگاه فنی و حرفهای در استان تهران. پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، ۱۰(۱)، 63-53.
کریمی، س. (۱۳۹۴). استفاده از بازیهای شبیهساز کسبوکار در آموزش کارآفرینی کشاورزی. کارآفرینی در کشاورزی، ۲(۳)، 60-43.
کواری، س. ح. و حسینی، م. (۱۳۹۰). نیازسنجی دورههای آموزشی موردنیاز و پیشنهادی بهمنظور ایجاد کارآفرینی و کاریابی در دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاههای علوم پزشکی جنوب کشور. مجله دانشگاه علومپزشکی پارس (دانشگاه علومپزشکی جهرم)، ۹(۱)، 60-54.
کوثری، ن. (۱۳۹۶). ارزیابی مؤلفههای دانشگاه کارآفرین: مطالعه موردی دانشگاههای غرب کشور[پایاننامه کارشناسی ارشد]. همدان: دانشگاه بوعلی سینا.
مجلل چوبقلو، م.، فام، ر. ع. و تمجیدتاش، ا. (۱۳۹۰). آسیبشناسی فرایند کارآفرینی در برنامه درسی رشتههای تحصیلی دانشگاهی (مطالعه موردی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب). مدیریت بهرهوری، ۵(۱۸)، 187-167.
محسنی، ه. (۱۳۹۷ ). شناسایی عوامل مؤثر جهت تبدیل دانشگاهها به دانشگاه کارآفرین. فصلنامه راهبرد اجتماعی فرهنگی، ۷(4)، 208-187.
مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور. (۱۳۹۹). کارآفرینی و جامعهمحوری. تهران: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور.
موحدمحمدی، ح.، شاعری، ف. و علمبیگی، ا. (۱۳۹۸). راهبردهای حمایتی آموزش کارآفرینانه کشاورزی از دیدگاه خبرگان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، ۶(48)، 229-17.
موحدی، ر.، حیدری ترازک، خ. و سامیان، م. (۱۳۹۳). آموزش کارآفرینی کشاورزی پیشنیاز توسعه کشاورزی. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار در کشاورزی، ۱(۴)، 88-33.
موسوی، س. ح.، صالحی عمران، ا.، فراستخواه، م. و توفیقی، ج. (۱۳۹۶). ارائه مدل توسعه دانشگاه کارآفرین در ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، ۱۹(۷۶)، 28-1.
مهدویمزده، م.، بانک، م.، زاهدی، م. و پورمسگری، م. (۱۳۹۲). تعیین شاخصهای تأثیرگذار در کارآفرین بودن دانشگاههای دولتی ایران و رتبهبندی دانشگاهها از این منظر. سیاست علم و فناوری، ۶(۱)، 98-81.
نادریبنی، ن. (۱۳۹۲). بررسی نقش فعالیتهای اصلی و پشتیبانی دانشگاهی در کارآفرینی دانشگاههای دولتی ایران و ارائه الگوی دانشگاه کارآفرین[ پایاننامه دکترای تخصصی]. اصفهان: دانشگاه اصفهان.
نعمتالهی، ز.، رعنایی کردشولی، ح. ا.، محمدلو، م. ع. و سلیمی، ق. (۱۳۹۸). مروری نظاممند بر قابلیتهای دانشگاه نسل سوم. مطالعات آموزش و یادگیری، 11(1)، ۲۱۷-۱۸۳.
وایسما، ی.، اتزگووتیز، ه. و گیب، آ. (۱۳۹۵). دانشگاه نسل سوم و دانشگاه کارآفرین [مترجم، ا. نبیپور]. بوشهر: دانشگاه علومپرشکی بوشهر.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. (۱۳۹۹). آینده دانشگاه در ایران، جامعهمحور و کارآفرین. تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
References
Abolghasemi, F. (2016). [Identifying and prioritizing effective factors on organizational entrepreneurship in the University of Sistan and Baluchistan (Persian)] [MA thesis]. Sistan and Baluchistan: University of Sistan and Baluchistan [Link]
Ahmadi, H., & Omidi Najafabadi, M. (2009). [Investigating the status of university education to promote entrepreneurship (case study: Faculty of Agriculture and Natural Resources, Islamic Azad University, Tehran Science and Research Unit) (Persian). Journal of Agricultural Extension and Education Research,2(3),63-72. [Link]
Ahmadzadeh, M., Salarzehi, H. A., & Yaghoobi, N. M. (2013). [The study and analyzing effectiveness of entrepreneurships education in the field of entrepreneurships by using of satisfaction matrix model. (Persian)]. Public Management Researches, 6(22), 105-130. [Link]
Almahry, F. F., Sarea, A. M., & Hamdan, A. M. (2018). A review paper on entrepreneurship education and entrepreneurs’ skills. Journal of Entrepreneurship Education, 21(25), 1-7. [Link]
Amir Esmaeili, M. R., Saberi, S. H., & Barkhordari, F. (2018). [Evaluation of Kerman University of Medical Sciences Entrepreneurship based on characteristics of entrepreneurial universities (Persian)]. Journal of Medicine and Cultivation, 27(3), 204-214. [Link]
Ba Ensaf, I. (2011). [The relationship between university education and the development of entrepreneurial spirit in master’s students of educational planning and measurement at Allameh Tabatabai University in 2018 (MA thesis]. Tehran: Allameh Tabatabai University. [Link]
Bahramchoobin, M., Moshref Javadi, M. H., & Safari, A. (2017). [Evaluating and ranking entrepreneurial university factors: Case of Isfahan Province Universities (Persian)]. Journal of entrepreneurship development, 9(4), 691-710. [Link]
Baradaran, M., Abedi, B., Khosravipour, B., Yaghobi, J., & Yazdanpanah, M. (2017). [Developing a pattern to establish an entrepreneurial University of Agriculture and Natural Resources from perspective of agricultural education management (Persian)]. Journal of Agricultural Education Administration Research, 9(40), 123-139. [Link]
Behzadi, N., Razavi, S. M., & Hosseini, S. R. (2015). [Designing a conceptual model for an entrepreneurial university; using corporate entrepreneurship approach (Persian)]. Journal of Entrepreneurship Development, 7(4), 697-713. [Link]
Brunton, G., Oliver, S., & Thomas, J. (2020). Innovations in framework synthesis as a systematic review method. Research Synthesis Methods, 11(3), 316-330. [PMID]
Carroll, C., Booth, A., & Cooper, K. (2011). A worked example of” best fit” framework synthesis: A systematic review of views concerning the taking of some potential chemopreventive agents. BMC Medical Research Methodology, 11, 29. [DOI:10.1186/1471-2288-11-29] [PMID] [PMCID]
Carroll, C., Booth, A., Leaviss, J., & Rick, J. (2013). Best fit” framework synthesis: Refining the method. BMC Medical Research Methodology, 13, 37. [PMID] [PMCID]
Clark, B. R. (1998). The entrepreneurial university: Demand and response. Tertiary Education and management, 4(1), 5-16. [DOI:10.1080/13583883.1998.9966941]
Dixon-Woods, M. (2011). Using framework-based synthesis for conducting reviews of qualitative studies. BMC Medicine , 9, 39. [PMID] [PMCID]
Fazlali, B. (2016). [Comparison of the status of academic entrepreneurship components from the point of view of faculty members of technical and engineering faculties, humanities and arts (case study: Non-Governmental University of Science and Culture) (Persian)] [MA University]. Tehran: University of Science and Culture. [Link]
Fazlifard, S., Lotfi Heravi, M. M., & Samandar Ali Eshtehardi, M. (2021). [Awards to entrepreneurship and engagement in higher education (Persian)]. Science and Technology Policy Letters, 11(4), 98-114. [Link]
Ghina, A., Simatupang, T. M., & Gustomo, A. (2017). Entrepreneurship education within higher education institutions (HEIs). In S. Renes (Eds), Global voices in higher education. London: IntechOpen. [Link]
Gholampoor, Z., & Kelich, M. (2012). [Evaluating the effectiveness of entrepreneurial skills short-term training courses on College Students and Graduates Mazandaran Province (Persian)}. Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education, 18(1), 129-151. [Link]
Gibb, A. (2012). Exploring the synergistic potential in entrepreneurial university development: Towards the building of a strategic framework. Annals of Innovation & Entrepreneurship, 3(1), 16742. [DOI:10.3402/aie.v3i0.17211]
Guerrero, M., Urbano, D., Fayolle, A., Klofsten, M., & Mian, S. (2016). Entrepreneurial universities: Emerging models in the new social and economic landscape. Small Business Economics, 47, 551-563. [DOI:10.1007/s11187-016-9755-4]
Hadadi, E., Kiyai, Gh., & Jafarizade, H. (2017). [Implementation of students’ skills training and internship plan in a new way (Persian)]. Karafan, 14(41), 105-119. [Link]
Hägg, G., & Gabrielsson, J. (2019). A systematic literature review of the evolution of pedagogy in entrepreneurial education research. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 26(5), 829-861. [DOI:10.1108/IJEBR-04-2018-0272]
Hejazi, A., Naveebrahim, A., Behrangi, M. R., & Zeinabadi, H. R. (2015). [Identifying the influencing factors on entrepreneurship education development programs in Iran’s Higher Education System (framework for implementation planning and evaluation) (Persian)]. Bimonthly Journal of New Approaches in Educational Administration, 21, 229-242. [Link]
Hosseini Nia, G. H., & Mosavi, S. S. (2018). [Entrepreneurship training in universities: Methods and challenges (Persian)]. Higher Education Letter, 11(41), 59-88. [Link]
Jahanian, R. (2010). [Reviewing the strategies of developing entrepreneurship in Professional Technical Institutes of Islamic Azad University (Persian)]. Educational Administration Research Quarterly, 2(2), 51-74. [Link]
Javanmardi, M., Sharifi, N., & Rostami, E. (2018). [Evaluation of the state of university education to promote entrepreneurship in the field of Arabic language and literature (based on educational content and teaching methods) (Persian)]. Iranian Association of Arabic Language and Literature, 14(2), 117-136. [Link]
Javanmardi, S., Abaspoor, A., Khorsandi Taskooh, A., & Ghiyasi Nodoshan S. (2018). [Designing an innovative university model in the framework of the innovation ecosystem in Iran (Persian)]. Iranian Higher Education, 10 (4), 137-170. [Link]
Karimi, S. (2015). [Using business simulation games in agricultural entrepreneurship education (Persian)]. Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development,2(3), 43-60. [Link]
Kashani, T., Rasouli, M., & Soleimanpour, M. (2017). [Examine the factors affecting entrepreneurial skills of agricultural students in technical and vocational University of Tehran (Persian)]. Journal of Agricultural Extension And Education Research, 10(1), 53-63. [Link]
Kavari, S. A., & Hosseini, M. A. (2011). [Needs assessment of entrepreneurship educational course and students and graduates’ employment in universities of medical sciences in the south of Iran (Persian)]. Journal of Jahrom University of Medical Sciences, 9(1), 54-60. [Link]
Kirby, D. A., Guerrero, M., & Urbano, D. (2011). Making universities more entrepreneurial: development of a model. Canadian Journal of Administrative Sciences/Revue Canadienne des Sciences de l’Administration, 28(3), 302-316. [DOI:10.1002/cjas.220]
Kosari, N. (2017). [Evaluation of the components of entrepreneurial university: A case study of universities in the west of the country (Persian)] [MA thesis]. Hamedan: Bu-Ali Sina University. [Link]
Lukovics, M., & Zuti, B. (2017). Successful universities towards the improvement of regional competitiveness: Fourth generation’universities. Retrived from: [Link]
Mahdavi Mazdeh, M., Bank, M., Zahedi, M. R., & Poormesgari, M. (2013). [Recognition of state universities entrepreneurship indicators and ranking the universities in aspect of entrepreneurship (Persian)]. Journal of Science and Technology Policy, 6(1), 81-98. [Link]
Ministry of Science Research and Technology. (2020). [The future of universities in Iran; Community oriented and entrepreneurial (Persian)].Tehran: Ministry of Science Research and Technology. [Link]
Mohseni, H. (2019). [Recognition of factors contributing to make a university entrepreneurial (Persian)]. Socio-Cultural Research Journal of Rahbord, 7(4), 187-208. [Link]
Mojallal, M. A., Abdollahfam, R., & Tamjidtash, E. (2011). [Entrepreneur process pathology in the university courses curricula (case study: Islamic Azad University, Bonab branch) (Persian)]. The Journal of Productivity Management, 5( (18), 167-188. [Link]
Mousavi, S. H., Salehi Omran, I., Farasatkhah, M., & Towfighi, J. (2018). [Providing a model for development of entrepreneurial university in Iran (Persian)]. Iranian Journal of Engineering Education, 19(76), 1-28. [Link]
Movahed Mohammadi, H., Shaeri, F., & Alambeigi, A. (2019). [Supportive approaches to sustain entrepreneurial education in agricultural higher education from the experts’ view, Iran (Persian)]. Journal of Agricultural Education Administration Research, 11(48), 17-29. [Link]
Movahedi, R., Heidari, Kh., & Saeyan, M. (2015). [Agricultural entrepreneurship training is a prerequisite for agricultural development (Persian)]. Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development, 1(4), 33-48. [Link]
Naderibani, N. (2013).[Investigating the role of main activities and academic support in entrepreneurship of Iran’s public universities and presenting the model of an entrepreneurial university (Persian)] [MA thesis]. Isfahan: University of Isfahan
Naghizadeh, R., Allahy, S., & Ranga, M. (2020). A model for NTBF creation in less developed regions based on the Smart Specialisation concept: The case of regions in Iran. Regional Studies, 55(3), 441-452. [DOI:10.1080/00343404.2020.1736539]
Nematolahi, Z., Ranayi, H., Alimohamadlo, M., & Salimi, Gh. (2018). [A systematic review of the capabilities of the third generation university (Persian)]. Studies in Learning & Instruction, 11(1), 183-217. [Link]
OECD. (2012). A guiding framework for entrepreneurial universities. Paris: OECD. [Link]
Ojaghi, S., Rezaie, B., Naderi, N., & Jafari, H. (2017). [Evaluation of the quality of entrepreneurship education services (case study: Faculty of Agriculture, Razi University, Kermanshah) (Persian)]. Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Developmen, 4(3), 1-12. [Link]
Ojaghi, S., Rezaie, B., Naderi, N., & Jafari, H. (2017). [Presenting the conceptual model of the micro and macro components of the entrepreneurship education system (Persian)]. Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Developmen, 3(4), 39-54. [Link]
Oladian, M., Seif Naraghi, M., Naderi, E., & Shariatmadari, A. (2010). [Investigating the effective factors on the development of entrepreneurship from the perspective of graduates of Tehran University and entrepreneurial managers of Tehran city in order to provide a suitable model for the curriculum of the bachelor’s course in educational sciences (educational management and planning) (Persian). Innovation in Management Education (Journal of Modern Thoughts in Education),5(2), 81-103. [Link]
Pittaway, L., & Cope, J. (2007). Entrepreneurship education: A systematic review of the evidence. International Small Business Journal, 25(5), 479-510. [DOI:10.1177/0266242607080656]
Pour Topkanlo, H. A.B (2016). [Identifying and evaluating university indicators in becoming an entrepreneurial and innovative university with a fuzzy hierarchical analysis approach (case study of Payam Noor University in Tehran) [Persian)] [MA thesis]. Tehran: Payam Noor University. [Link]
Rabbior, G. (1990). Elements of a successful entrepreneurship/economics/education program. In C. A. Kent (Eds.), Entrepreneurship education: Current developments, future directions (pp. 53-65). London: Quorum Books. [Link]
Rahimi, M. (2017). [Identifying factors affecting effective entrepreneurship education and providing an optimal model (Persian)]. Kermanshah: Razi University. [Link]
Rahpeyma Ghiyasabadi, M. (2015). [The characteristics of the entrepreneurial classroom from the point of view of faculty members and entrepreneurial students of Birjand University (Persian)] [MA thesis]. Birjand: University of Birjand. [Link]
Rezaei, R., Mirikaram, F. (2018). [Effects of entrepreneurial education components on developing entrepreneurial skills of agricultural students (case: University of Tehran)(Persian)]. Iranian Journal of Agricultural Economics and Development Research (IJAEDR), 49(2), 225-238. [Link]
Rosa, M. J., Teixeira, P., Magalhaes, A., Veiga, A., & O’Neill Teixeira, P. (2019). Under pressure: Higher education institutions coping with multiple challenges. Leiden: Brill. [Link]
Rothaermel, F. T., Agung, S. D., & Jiang, L. (2007). University entrepreneurship: A taxonomy of the literature. Industrial and Corporate Change, 16(4), 691-791. [DOI:10.1093/icc/dtm023]
Samandar Ali Eshtehardi, M. (2022). [Structural-interpretative modeling of strategies for realizing the mission of education in an entrepreneurial and community-oriented university (Persian)]. Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education [Unpublished]. [Link]
Scientific Policy Research Center of The Country. (2020). [Society-oriented and entrepreneurship in universities (Persian)]. Tehran: Scientific Policy Research Center of The Country. [Link]
Sharifzade, M. Sh., Abdollahzade, Gh.,& Najafinejad, A. (2018). [Studying the experience of transitioning to an entrepreneurial university: The university is like a micro-entrepreneurship ecosystem (Persian)]. Journal of Studies in Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development, 5(2), 33-69. [Link]
Sirelkhatim, F., & Gangi, Y. (2015). Entrepreneurship education: A systematic literature review of curricula contents and teaching methods. Cogent Business & Management, 2(1), 1052034. [DOI:10.1080/23311975.2015.1052034]
Tiemann, I., Fichter, K., & Geier, J. (2018). University support systems for sustainable entrepreneurship: Insights from explorative case studies. International Journal of Entrepreneurial Venturing, 10(1), 83-110. [DOI:10.1504/IJEV.2018.10008388]
Wakkee, I., Sijde, P. v., Vaupell, C., & Ghuman, K. (2019). The university’s role in sustainable development: Activating entrepreneurial scholars as agents of change. Technological Forecasting and Social Change, 141, 195-205. [DOI:10.1016/j.techfore.2018.10.013]
Wakkee, I., van der Sijde, P., Vaupell, C., & Ghuman, K. (2019). The university’s role in sustainable development: Activating entrepreneurial scholars as agents of change. Technological Forecasting and Social Change, 141, 195-205. [DOI:10.1016/j.techfore.2018.10.013]
Wissema, J. G., Etzkowitz, H., & Gibb, A. (2016). Third generation university and entrepreneurial university [I. Nabipoor, Persian Trans]. Bushehr: Bushehr University of Medical Sciences. [Link]
Zali, M. R., & Razavi, S. M. (2005). [Analytical study of entrepreneurship education in universities (Persian)]. Journal of Executive Management, 41(16), 51-82. [Link]